اجرای طرح شنبه های کتاب با معرفی کتاب «از این ستون به آن ستون»

کتاب «از این ستون به آن ستون» به قلم محمدرضا وحیدزاده از انتشارات شهید کاظمی در راستای طرح ملی شنبه های کتاب مساجد توسط کانون فرهنگی هنری معین الضعفا مسجد النبی (ص) سامان معرفی شد.

«سمیه مولوی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: کتاب «از این ستون به آن ستون» به قلم محمدرضا وحیدزاده از انتشارات شهید کاظمی در راستای طرح ملی شنبه های کتاب مساجد توسط کانون فرهنگی هنری معین الضعفا مسجد النبی (ص) سامان معرفی شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری معین الضعفا مسجد النبی (ص) سامان ادامه داد: کتاب «از این ستون به آن ستون» اثر محمدرضا وحیدزاده، خرده روایاتی از سفر پیاده‌روی اربعین است، این اثر در آستانه اربعین سال ۱۳۹۸ منتشر شده است.

 

وی ابراز کرد: نویسنده در این کتاب حاصل تجربیات شیرینش از سفر به کربلا و پیاده‌روی اربعین را نوشته و با نقلشان در قالب خاطرات آنها را با مخاطبان خود سهیم شده است.

 

مولوی تصریح کرد: مخاطب در این کتاب همراه و پابه‌پای نویسنده می‌شود تا حلاوت و شیرینی این سفر پرفیض را با او بچشد و شکوه را به تماشا بنشیند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری معین الضعفا مسجد النبی (ص) سامان ادامه داد: نویسنده گاه در مقام خادم است و گاه میهمان و گاه مسئول کاروان و...صحنه‌ها را از چند منظر روایت می‌کند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

 

راننده‌ای که مسیرش می‌خورد، ما را سوار کرد؛ بعد هم چند مسافر ایرانی دیگر را. از ترک‌های کرکوک بود. مسافران جدید هم آذری‌زبان بودند. خیلی زود با هم ارتباط گرفتند و گرم صحبت شدند؛ اما در اثنای گفتگو گاهی به مشکل می‌خوردند. در زبان ترکی راننده، واژه‌های پرکاربردتر عربی بود، در حالی که واژه‌های متداول‌تر زبان آذری مسافران ایرانی، فارسی. اوج این مشکل خودش را در قول و قرارهایشان بر سر مسیر و مقصد و کرایه‌ها نشان داد. هر دو هم‌زبان بودند، اما برخی چیزها را نمی‌توانستند به هم بفهمانند. کار به جایی رسید که...

 

گفتنی است: کتاب «از این ستون به آن ستون» با به قلم محمدرضا وحید زاده در قطع رقعی در ۷۸ صفحه و با محوریت خرده روایت های پیاده روی اربعین توسط انتشارات شهد کاظمی روانه باز را شد.

 

خاطرنشان می شود: محمدرضا وحیدزاده، متولد سال ۱۳۶۴ در تهران، کارشناس زبان و ادبیات فارسی و کارشناس ارشد پژوهش هنر است. او همچنین عضو گروه علمی ادبیات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است. وحیدزاده منتقدی است که در کنار شاعری به کار تحقیق و پژوهش در هنر و ادبیات معاصر نیز مشغول است. او تاکنون مقالات و یادداشت‌های بسیاری را در موضوعات مختلف در مطبوعات منتشر کرده است. از او همچنین 2 مجموعه ‌شعر به نام‌های «اقرار» و «پیشواز» به چاپ رسیده است. اثر پژوهشی «سبک‌شناسی هنر انقلاب اسلامی» و سفرنامه «ماهی‌خوران» از دیگر آثار منتشره او است.

 

کد خبر 1005033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha