دشمنان هرگز به فکر تسلیم شدن ملت ایران نباشند

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر نقش تاثیرگذار ایران اسلامی در معادلات بین المللی و شکست توطئه های دشمنان، گفت: دشمنان باید بدانند ایران کشوری قدرتمند و شکست ناپذیر بوده و هرگز به فکر تسلیم همچنین ملتی نباشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (28 آذر) در خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: روح انسان خاص و ویژه بوده و خداوند این موجود را با تکریم آفریده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: اگر خداوند به انسان عقل و روح برجسته نمی داد، انسان مانند سایر موجودات زندگی می کرد.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه در پرتو عقل مسیر پیشرفت از طرف خداوند متعال برای انسان فراهم شده، ادامه داد: انسان به گونه ای تکریم و آفریده شده که در آسمان سیر می کند، به کرات آسمانی رفته و عمق دریاها را کشف می کند.

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: انسانی که از طرف خداوند بر سایر موجودات برتری یافته باید قدر خود را بداند.

 

امام جمعه یاسوج به نقش رهبری و امامت در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: هر جامعه ای یک امام و رهبری فکری، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارد که در روز قیامت هر انسان با رهبر خود محشور می شود.

 

وی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی علاوه بر رهبران و انبیاء الهی، رهبران فکری، فرهنگی و سیاسی دارد که در روز قیامت در کنار هرکدام از ما می ایستند.

 

آیت الله حسینی در خطبه دوم این هفته نماز جمعه یاسوج ضمن تبریک روز پرستار، به روایتی از پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و گفت: پیامبر اعظم فرمود « هر کسی که پرستاری مریضی را در یک شبانه روز برعهده بگیرد، خداوند این انسان را همراه پیامبر الهی محشور خواهد کرد».

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اجر کسی که به دنبال رفع مشکل انسان مومنی است و مشکل او را برطرف کند ولو این کار انجام نگیرد، اجر او در روز قیامت پاک شدن گناه است.

 

وی با اشاره به اینکه پرستاران قشری زحمت کش و تلاشگر هستند که در ایام کرونا و شرایط سخت به صورت ویژه جان خود را برای سلامتی مردم به خطر می ‌اندازند، تاکید کرد: این قشر خدوم در چنین شرایطی در کنار بیماران هستند و امروز در میدان جهاد و مبارزه حضور دارند.

 

آیت الله حسینی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات پرستاران که خود را وقف خدمت به بیماران می کنند، ادامه داد: یکی از راه هایی که می توان از زحمات این قشر قدردانی کرد، رعایت پروتکل های بهداشتی است.

 

امام جمعه یاسوج ماسک زدن و پرهیز از حضور در تجمع‌ ها را باعث کاهش بیماران کرونایی و قدردانی از پرستاران دانست و گفت: حضور برخی ها از روی نا آگاهی در تشییع جنازه‌ ها، زحمت های پرستاران را به باد می دهد.

 

وی سالروز ولادت حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) به عنوان روز پرستار را یادآور شد و اظهار کرد: حضرت زینب (سلام الله علیها) الگوی بشریت بوده و در عبادت عابده و زاهده آل علی (علیه السلام) است.

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه حضرت زینب (سلام الله علیها) نماز شب خود را در برهه کمرشکن عاشورایی فراموش نکرد، گفت: این بانو در آسمان کربلا درخشید و در کنار معصومین (علیهم السلام) قرار گرفت و تاریخی شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به نزدیکی نخستین سالروز شهادت سپهبد «شهید حاج قاسم سلیمانی» اشاره کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری از «شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان قهرمان امت اسلامی، قهرمان ملت ایران و محور مقاومت یاد کرد که شهادت او یک جریان تاریخی است و با شهادت شهید سلیمانی غوغایی برپا شد و مردم سیل‌آسا به خیابان ها ریختند و دشمن دچار وحشت و سر درگمی شد».

 

وی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را قهرمان ملت ایران و امت اسلامی دانست و اضافه کرد: این شهید بزرگ طومار داعش را که آمریکا و کشورهای دیگر آن را به وجود آورده بودند درهم پیچید و عزت و افتخار را به مسلمانان برگرداند.

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: سپاه قدس به فرماندهی شهید سلیمانی حکومت داعش که در سوریه، عراق و دیگر کشورها به نام اسلام جنایت های بسیاری انجام دادند درهم کوبید و هیمنه و توطئه آمریکا را درهم شکست.

 

امام جمعه یاسوج با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «نباید به دولت های استکباری به ویژه آمریکا اعتماد داشته باشیم»، تاکید کرد: هر دولتی در آمریکا که قدرت را در دست گرفته دست از دشمنی با ملت ایران برنداشته و تحریم هایی را بر نظام و ملت تحمیل کرده است.

 

وی ضمن تاکید بر نقش تاثیرگذار ایران اسلامی در معادلات بین المللی و شکست توطئه های دشمنان، گفت: دشمنان باید بدانند ایران کشوری قدرتمند و شکست ناپذیر بوده و هرگز به فکر تسلیم همچنین ملتی نباشند.

 

آیت الله حسینی از سردمداران جدید دولت آمریکا خواست از شکست ترامپ و سیاست های او درس عبرت بگیرند و تصریح کرد: دشمنان هر انده ازه بیشتر به ملت ایران فشار وارد کنند، جسارت و شهامت ملت در مقابل توطئه های آنها بیشتر می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اتحاد و همدلی را رمز پیروزی ملت ایران در همه شرایط دانست و گفت: اتحاد داخلی باعث شکوه، مجد و عظمت ایران اسلامی می شود.

کد خبر 1005082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha