دشمنان می‌خواهند با استفاده از شیوه‌های مختلف اراده ملت ایران را بشکنند

حجت الاسلام عادل پور جنگ های نظامی، اقتصادی و نرم را از جمله اضلاع جنگ ترکیبی دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: دشمنان می‌خواهند با استفاده از شیوه‌های مختلف اراده ما را بشکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام محمد جواد عادل پور» ظهر امروز (جمعه 28 آذر) در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه خرمشهر، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار کرد: حضرت زینب (س) بانویی بی نهایت ارجمند در نزد خدا، پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

ج

امام جمعه خرمشهر ضمن تبریک روز پرستار به همه پرستاران افزود: از دیرباز نام پرستار بر سر زبان ها بوده اما اینک بیشتر این نام مورد استفاده قرار می گیرد، شغل پرستاری کار بسیار مقدسی است و امروز پرستاران ما با وضعیت ناشی از کرونا جان بر کف در خط مقدم دفاع از سلامت و جان مردم هستند که باید یاد و خاطره همه شهدای سلامت به ویژه پرستاران شهید را گرامی بداریم.

 

وی تصریح کرد: در این ایام که احتمال تجمعات بیشتر می رود به همه شهروندان توصیه می کنیم نکات و توصیه های بهداشتی را رعایت کنند؛ این توصیه ها جدی است و نباید این ویروس را دست کم بگیریم، روزانه هزاران نفر به دلیل سهل انگاری در رعایت نکات بهداشتی به این بیماری مبتلا می شوند و جان می سپارند.

 

حجت الاسلام عادل پور به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت شهید دل ها سپهبد سلیمانی و خانواده این شهید والا مقام اشاره کرد و ادامه داد: باید به سخنان رهبر انقلاب در این دیدار توجه، دقت و تامل کنیم؛ ایشان فرمودند شهید سلیمانی قهرمان ملی و به جز آن نیز قهرمان امت اسلامی است و این مسئله را همه منصفان امت های اسلامی در جای جای دنیای اسلام به آن اعتراف و تاکید می کنند.

 

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اولین سیلی سخت جبهه مقاومت به صورت آمریکا را تشییع میلیونی سردار دل ها و آسمانی ما در همان روزها بود و همه آن را مشاهده کردیم که بیانگر پیوند عمیق مردم با قهرمانان و سرداران شان است.

 

امام جمعه خرمشهر با بیان اینکه دشمنان تلاش می کنند بین مردم و چهره های پاک و خدوم نظام اسلامی همچون شهید سلیمانی فاصله ایجاد کنند گفت: دشمن وقتی جنایتی را مرتکب می شود سرمست از خوشحالی است و یک وقت چشم باز می کند و می بیند که عجب اشتباه بزرگی را مرتکب شده چرا که مردم نیز  بیش از گذشته در میدان حضور پیدا می کنند، حتی آنهایی که تصورش هم نمی رفت چگونه اظهار محبت و ارادت کردند.

 

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار سیلی دوم و سخت تر به دشمنان را غلبه نرم افزاری بر هیمنه پوچ استکبار و خروج آمریکای جنایتکار از منطقه دانستند که این مسئله قطعی خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام عادل پور ابراز کرد: نظام استکبار جهانی سال ها در تلاش است که نظام جمهوری اسلامی را از بین ببرد که در این راستا جنگ ترکیبی را از دیرباز تا به امروز به راه انداخته و هر روز هم زوایای مختلفی بر این ترکیب اضافه می شود.

 

وی جنگ های سخت (نظامی)، اقتصادی و نرم را از جمله مهمترین اضلاع جنگ ترکیبی دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و عنوان کرد: در جنگ نظامی دشمن به شدت شکست خورد، در جنگ اقتصادی به اهدافشان نرسیدند و با تمام تحریم ها و فشارها نتوانستند جمهوری اسلامی را به زانو در بیاورند، فقط تنها ابزار باقی مانده برای دشمنان جنگ نرم است.

 

امام جمعه خرمشهر اقدامات روانی، تبلیغاتی، جنگ شناختی، روایت ها و اراده ها را از جمله ابزار دشمن در جنگ نرم عنوان کرد و افزود: دشمنان می خواهند با استفاده از شیوه های مختلف اراده ما بشکنند و بعضا تلفاتی را نیز می دهیم اما به اذن پرورگار در آینده ای نزدیک بر همین جنگ نرم نیز هم از جانب جمهوری اسلامی و هم از جانب جبهه مقاومت بر آنها غلبه خواهیم کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص قطعیت در انتقام از آمران و عاملان شهادت سردار سلیمانی اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند زمانش هر وقت که باشد حتما از عاملان و آمران شهادت این شهید والامقام انتقام گرفته خواهد شد و توصیه کردند باید در همه زمینه ها قوی شویم و به دشمن اعتماد نکنیم، آمریکای اوباما دقیقا همانند آمریکای ترامپ است.

 

حجت‌الاسلام عادل پور تاکید کرد: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند آمریکای اوباما، یادمان باشد جو بایدن در آمریکای اوباما مسئول و معاون اول رئیس جمهور بود، فتنه سال 88 را ما هیچگاه فراموش نخواهیم کرد چرا که آنها آغازگر این فتنه بودند و تحریم های سخت را همان ها ایجاد کردند و ترامپ نیز بر سر سفره آنها نشست و این تحریم ها را ادامه داد.

 

وی خطاب به سیاسیون کشور تصریح کرد: نباید به دشمن اعتماد کرد، لذا باید اتحاد ملی حفظ شود، رهبری فرمودند از مسئولان حمایت می کنم اما به شرط آنکه پایبند به اهداف ملت باشند، همه ما تابع مقام معظم رهبری هستیم و باید از مسئولین حمایت کنیم اما مشروط به سخنان رهبر عزیزمان باشیم.

 

امام جمعه خرمشهر به اعدام روح‌الله زم در هفته گذشته اشاره کرد و ادامه داد: این مجرم و تروریست با عملیاتی متحورانه و پیچیده دستگیر و به داخل کشور بازگردانده شد و عده ای در کشورهای غربی برای این اعدام در حال هیاهو کردن هستند.

 

وی خاطرنشان کرد:  ما و نظام جمهوری اسلامی اعلام می کنیم که هر کسی علیه امنیت ملی کشورمان اقدام کند سرنوشتش همچون سرنوشت زم خواهد بود.

 

حجت الاسلام عادل پور دربخش دیگری از سخنان خود به مسائل و مشکلات شهرستان خرمشهر نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه این شهرستان از لحاظ مسائل عمرانی و زیرساختی وضعیت مطلوبی نداشته و جای جای این شهر نیاز به توجه ویژه ملی دارد.

 

وی نگاه ملی دولت و مجلس شورای اسلامی را عامل اصلی برای حل و رفع مشکلات زیرساختی این شهرستان دانست و اضافه کرد: اگر غیر از این باشد با اعتبارات قطره چکانی مشکلات خرمشهر حل نخواهد شد، برخی از مناطق بحرانی همچون ام التلول، کوی پلیس، عباره، عشایر، معین، دوربند، طویجات، سرحانیه، کوی سوم خرداد، زهیریه، کوی طالقانی، کوی کارمندان، مسکن مهر و محرزی نهر پنج تا ۱۰ دچار آبگرفتگی هستند.

 

امام جمعه خرمشهر بر لزوم اولویت هزینه اعتبارات در مناطق بحرانی تاکید کرد و گفت: مردم ساکن در این مناطق با کمترین بارندگی نمی توانند از خانه‌های خود بیرون آیند. لذا دولت باید توسعه متوازن داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری برخی مسئولان در ساختمان‌های مجلل هستند و مردم در اوج مشکلات دست و پا می‌زنند یاد آور شد: سخن من با دولت و همه مسئولان استانی، شهرستانی و منطقه آزاد اروند است اگر اعتبارات دارید اولویت باید با مناطق بحرانی باشد.

 

کد خبر 1005089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha