دورهمی های کوچک خانوادگی بزرگ‌ترین سهم در انتقال  کرونا/داغدار شدن یک خانواده کهگیلویه و بویراحمدی

یزدان پناه از افزایش شمار جانباختگان کووید ۱۹ استان کهگیلویه و بویراحمد به ۳۷۹ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته یک هم استانی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان‌پناه» عصر امروز (۲۸ آذر) به خبرنگاران، گفت: هم اکنون ۹۷ بیمار کرونایی قطعی در بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که ۱۸ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌ های ویژه تحت درمان هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در استان ۱۹ هزار و ۸۸۰ نفر بهبود یافته گزارش شده، گفت: از ۵۲۶ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج که شامل تست های PCR و سریع است، حدود ۲۲ درصد موارد مثبت بودند.

 

وی با بیان اینکه بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران، لنده، کهگیلویه و سایر موارد در سایر شهرستان های استان بود، ادامه داد: بزرگ‌ترین سهم در انتقال بیماری را دورهمی های کوچک خانوادگی داشته است.

 

یزدان پناه ضمن تاکید بر اینکه نباید یلدا به عنوان طولانی‌ترین شب سال را به بزرگ ترین اندوه سال تبدیل کنیم، یادآور شد: توصیه اکید ما آن است که دورهمی‌های شب یلدا را به صورت مجازی برگزار کنیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یلدا و زیبایی‌ آن با آئین سنتی و باستانی برای همه خاطره‌انگیز است، اما امسال با خاطره‌ای متفاوت و از راه دور در کنار هم باشیم.

کد خبر 1005110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha