برقراری تعامل دوسویه، تغییر مثبت بیست و دومین جلسه ارتقاء قاریان

بیست و دومین جلسه ارتقاء قاریان ممتاز قرآن کریم، چهارشنبه ٢۶ آذرماه با رعایت تدابیر بهداشتی، به صورت مجازی و به میزبانی شورای عالی قرآن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بیست و دومین جلسه ارتقاء قاریان ممتاز قرآن کریم، چهارشنبه ٢۶ آذرماه از ساعت ١٧:۴۵ تا ١٩:۴۵ با رعایت تدابیر بهداشتی، به صورت مجازی و به میزبانی شورای عالی قرآن برگزار گردید.


این جلسه که پیش از این فقط از طریق تارنمای آپارات پخش می شد، به منظور برقراری تعامل دوسویه با قاریان و جلب مشارکت بیش از پیش ایشان، درکنار آپارات، از طریق نرم افزار گوگل میت هم به صورت زنده پخش شد و قاریان حاضر در این ارتباط تصویری، در خلال برنامه به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند. 

 

 

در این جلسه که محمودرضا بیژنی دبیری آن را عهده دار بود، دکتر قاسم رضیعی و دکتر کریم دولتی، از استادان و داوران بین المللی قرآن به ارائه نکات و تحلیل قرائت قاریان پرداختند.

سید محمد طاهایی از مازندران، مرتضی یادگاری از تهران و محمدعلی عنبری از گیلان، قاریانی بودند که تلاوت شان مورد نقد و نظر اساتید حاضر در جلسه قرار گرفت.

 


در بخشی از این جلسه ارتقاء که "پیام استاد" نام دارد، دکتر محمدرضا ستوده نیا؛ داور بین المللی قرآن کریم از اصفهان، در ارتباط تصویری ضمن مغتنم و مؤثر دانستن برگزاری این جلسات ویژه قاریان ممتاز و تبریک به شورای عالی قرآن، به بیان یک نکته مهم پرداخت. 

 

 


وی گفت: ما قاریان قرآن باید در کنار پرداختن به ابعاد هنری تلاوت، به بعد عبادی آن توجه ویژه داشته باشیم. 
این استاد قرآن تأکید کرد که اساساً بعد هنری تلاوت باید در خدمت بعد عبادی آن باشد و ما باید ترویج دهنده این اصل باشیم. 

 


ستوده نیا با اشاره به تلاوت های خاشعانه و تأثیرگذار برخی قاریان متقدم مصری که از همان بسم اللهِ تلاوت، دل ها را منقلب می کند، آن را ناشی از همین ویژگی دانست که ضامن بقای یک تلاوت خداپسندانه است. 

 

 


براساس این گزارش، با نظر کارشناسان جلسه، تلاوت سید محمد طاهایی، به عنوان تلاوت برگزیده بیست و دومین جلسه ارتقاء انتخاب شد.

کد خبر 1005229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha