پیشنهاد اجباری شدن پیش دبستانی داده شده است

حکیم زاده با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تعلیم و تربیت دانش آموزان صفر تا شش سال به آموزش و پرورش گفت: پیشنهاد اجباری کردن دوره یک ساله پیش دبستانی را به رییس جمهوری داده ایم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «رضوان حکیم زاده» در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: تعداد پنج درصد از مدارس کشور تحت پوشش طرح بسته تحولی خوانا قرار گرفته اند.

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: با توجه به حساسیت مقطع ابتدایی در این طرح به مهارت خواندن، نوشتن، گوش دادن، مسئولیت پذیری، ادب و احترام توجه می شود و مهارت خواندن و درک مطلب را افزایش می دهد.

 

حکیم زاده خاطرنشان کرد: در نظام تعلیم و تربیت به شاگرد اول ها فرصت بیشتری برای ابراز وجود داده شده است و بسیاری از دانش آموزان فرصتی برای اظهار نظر، مشارکت فعال و افزایش اعتماد به نفس در زندگی مدرسه ای را پیدا نکرده اند. این طرح می تواند به افزایش اعتماد به نفس و صحبت کردن، خواندن و نوشتن کمک کند.

 

وی همچنین به واگذاری تعلیم و تربیت کودکان زیر شش سال به آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: برای گروه سنی زیر چهار سال سازمان بهزیستی متولی بود و ما دو دوره زیر چهار سال و چهار تا شش سال داریم که برای گروه چهار تا شش سال هم آموزش و پرورش مسئولیت داشت اما دستگاه های متعدد نیز وارد این موضوع شدند.

 

وی افزود: با مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی 20 درصد کودکان زیر چهار سال تحت پوشش بهزیستی بودند که مسئولیت تعلیم و تربیت آنها بر عهده وزارت آموزش و پرورش قرار می گیرد.

 

وی ادامه داد: تلاش می کنیم تا تربیت کودکان سنین زیر چهار سال با محوریت خانواده ها باشد و در مراکز تعلیم و تربیت کودکان را در سنین چهار تا شش سال داشته باشیم. طبق پژوهش ها رشد اصلی مغز در سنین کمتر از شش سال است، از این رو خانواده ها می توانند نقش مهمی داشته باشند و سپس می توانیم به پیش دبستانی و نهادهایی که درگیر تعلیم و تربیت هستند، مسئولیت بسپاریم.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره فعالیت مهد کودک ها نیز بیان کرد: آنها به صورت طبیعی به کار خود ادامه می دهند چون ساز و کار اجرایی شدن این طرح توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی هنوز داده نشده است. تا نهایی شدن دستورالعمل ها تمامی مراکز مهد کودک و پیش دبستانی ها به کار خود ادامه می دهند.

 

وی با بیان اینکه قرار نیست آموزش و پرورش مانعی برای مهد کودک ها باشد، گفت: مهد کودک ها پس از تصویب آیین نامه های جدید خود را تطابق خواهند داد.

 

وی همچنین به اجباری شدن پیش دبستانی ها اشاره کرد و گفت: این پیشنهاد را به رییس جمهور ارایه داده ایم که یک دوره یک ساله پیش دبستانی اجباری شود و رییس جمهوری این پیشنهاد را به شورای عالی آموزش و پرورش ارایه کرده است.

 

 

کد خبر 1005326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha