بهبود ۱۵ درصدی شاخص های مقابله ای کرونا نسبت به میانگین کشوری

کلانتری از بهبود و ارتقای ۱۵ درصدی شاخص های مقابله ای با کووید-۱۹ در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به میانگین کشوری خبر داد و گفت: هیچ اعتمادی نیست، هوشیار باشیم و غافل نشویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز (۲۹ آذر) در نشست روسای کمیته های ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: پیش از این حدود ۷۰ درصد جواب تست های کرونایی در استان مثبت بود، ولی اکنون حدود ۲۵ درصد آنها مثبت هستند و باید از این وضعیت به خوبی صیانت کنیم و این زحمات و تلاش های سخت و سنگین را هدر ندهیم.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به لطف الهی شهری با وضعیت قرمز در استان نداریم، گفت: اکنون آمار تست ها هم بالا رفته و به طور میانگین روزانه ۷۵۰ تست کرونا در استان گرفته می شود.
 

وی با اشاره به اینکه، میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در همه حوزه ها در استان ۹۱ درصد برآورد شده، تاکید کرد: باید تلاش کنیم این روند بهبود یابد و بالای ۹۵ درصد برسد.
 

کلانتری فعالیت گروه های مختلف اقتصادی را در گرو همکاری جمعی در رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی دانست و ادامه داد: مصمم هستیم با توکل بر خدا و تلاش همه دست اندرکاران، همکاری همه گروه ها و مردم عزیر استان، مناطقی که اکنون وضعیت نارنجی دارند را به زرد و مناطقی که وضعیت زرد دارند را به سفید برسانیم.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، روزهای شنبه و یکشنبه ۲۹ و ۳۰ آذرماه جاری، اصناف از ساعت ۱۸ تعطیل و تردد خودروهای شخصی نیز در این ۲ روز از ساعت ۲۰ ممنوع شد.
 

وی به جذب ۱۰۰ هزار نیرو در دستگاه های دولتی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: برای جذب سهمیه استان تصمیم گیری درباره برگزاری آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی اعلام خواهد شد.
 

کلانتری به همکاری و همراهی مردم در اجرای دستورالعمل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: تداوم رعایت دقیق این دستورالمعل ها به ویژه در مناسبت های پیش رو از جمله شب یلدا، برای عبور از وضعیت شکننده کنونی و رسیدن به یک وضعیت پایدار در فرایند مهار کرونا بسیار ضروری است.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تبریک میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، تاکید کرد: زحمات کادر درمان را هدر ندهیم و دورهمی های یلدا را مجازی برگزار کنیم.
 

وی با بیان اینکه ۱۹۰ میلیارد تومان منابع برای حوزه بهداشت در وزارتخانه بهداشت و درمان در نظر گرفته شده، گفتت: با جدیت دنبال تکمیل و تجهیز بیمارستان های گچساران و بهمئی هستیم.

کد خبر 1005355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha