میامی از شهرستان‌های کمتر توسعه‌یافته کشور است

صمیمیان گفت:میامی یکی از ۳۱ شهرستان‌های کمتر توسعه‌یافته در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «مهدی صمیمیان» در جلسه ویدئو کنفرانسی تسهیلات طرح‌های زودبازده دهیاری‌ها گفت: ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات  درطی یک سال گذشته به طرح‌های زودبازده میامی اختصاص‌یافته است.

 

‌مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان با اشاره به اینکه شهرستان میامی یکی از ۳۱ شهرستان‌های کمتر توسعه‌یافته در کشور است اضافه کرد: اجرای طرح‌های توجیهی و اقتصادی زودبازده در این شهرستان در اولویت تخصیص اعتبار قرار گرفت.

 

 وی از تصویب پرداخت مبلغ ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات از محل تسهیلات طرح‌های زودبازده دهیاری‌ها، برای تکمیل و راه‌اندازی اقامتگاه بومگردی و گردشگری روستای ابراهیم‌آباد علیا شهرستان میامی خبرداد.

 

صمیمیان با تأکید بر اینکه پیگیری‌ها برای معرفی طرح توجیهی راه‌اندازی یک واحد اقامتگاه بومگردی در روستای ابراهیم‌آباد علیا شهرستان میامی انجام شدادامه داد: بازپرداخت این تسهیلات پنج‌ساله با یک سال تنفس با نرخ هشت درصد است.

 

‌مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان با اشاره به اینکه طرح مذکور در زمینی به مساحت ۷۰۰ مترمربع اجرا می‌شوداظهارداشت: زیربنای این طرح ۲۴۶ مترمربع و با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد ریال است که سالانه ظرفیت خدمات‌رسانی به پنج هزار نفر را دارد.

 

وی بابیان اینکه با اجرا و راه‌اندازی این واحد بومگردی، زمینه اشتغال هفت نفر فراهم خواهد شد، تصریح کرد: قرار گرفتن در مسیر ارتباطی غرب به شرق کشور و حجم تردد بالای مسافران و زائران در این مسیر، از ویژگی‌ها و مزیت‌های اقتصادی این طرح است.

کد خبر 1005381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha