برگزاری جلسات قرآنی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در منزل نمازگزاران

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی گفت: جلسات قرآنی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) هر هفته در منازل نمازگزاران این مسجد برگزار و ثواب آن به روح شهدای این مسجد و تازه درگذشتگان از این خانه خدا تقدیم می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا رستمی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه فعالیت های مسجد حضرت ابوالفضل (ع) (واقع در تهران، انتهای خیابان مرتضوی، کوچه شهید عیال بارگان) در دوره شیوع ویروس کرونا طبق تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار می شود، اظهار کرد: هر فردی هنگام ورود به این مسجد ارزیابی از نظر میزان دمای بدن -داشتن یا نداشتن تب- بررسی می شود و اگر ماسک نداشته باشد ماسک به وی تقدیم می شود.

 

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در ادامه با بیان اینکه به دلیل کاهش حضور نمازگزاران و اینکه این مسجد هیچ موقوفه ای ندارد، امکان توزیع سبد کالا میان نیازمندان از سوی اهالی این مسجد وجود ندارد، گفت: متاسفانه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) صندوقی برای جمع آوری کمک های مردمی ندارد و از سوی دیگر مردم این منطقه نیز سطح درآمدی بسیار کمی دارند به همین دلایل متاسفانه نتوانستیم کمکی برای خدمت به اقشار محروم جمع آوری کنیم.

 

وی درباره فعالیت های قرآنی مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، یادآور شد: جلسات قرآنی قبل از شیوع ویروس کرونا در این مسجد برگزار می شد که با شیوع این ویروس تعطیل شد. همچنین جلسات محفلی انس با قرآن هر هفته در منازل نمازگزاران این مسجد برگزار می شود و ثواب آن به روح شهدای این مسجد و تازه درگذشتگان از این خانه خدا تقدیم می شود.

 

رستمی با بیان اینکه ترویج کتاب خوانی از برنامه های مسجد حضرت ابوالفضل (ع) است، اضافه کرد: به این منظور اعلام عمومی کرده ایم  که نمازگزاران این مسجد و سایر ساکنان خیابان مرتضوی، کتاب های خود را به دفتر مسجد تحویل دهند تا در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: اهالی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) همچنین در ترویج فرهنگ کتاب خوانی در سطح محلات خیابان مرتضوی، روزهای دوشنبه ایستگاه کتاب خوانی راه انداخته اند که طی آن، کتاب های بدون استفاده را دریافت و در اختیار علاقمندان قرار می دهند.

کد خبر 1005425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha