برگزاری سمینار علمی بین المللی« سلامت متن قرآن از طریق قرآن های خطی»

آستان مطهر علوی سمینار بین المللی « سلامت متن قرآن از طریق قرآن های خطی» را با حضور نخبگان عربی و اسلامی برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه امام علی(ع)، «استاد فائق الشمری» رئیس بخش رسانه آستان مطهر علوی اعلام کرد: سمینار علمی بین المللی مجازی «سلامت متن قرآن از طریق قرآن های خطی» با حضور جمعی از پژوهشگران متخصص از پنج کشور جهان در سالن عمار بن یاسر برگزار شد.

 

فائق الشمری درباره اهمیت این سمینار گفت: برکسی پوشیده نیست که باید از قرآن کریم حفاظت کرد. فرمایش خداوند متعال در قرآن کریم «انا نحن نزلنا الذکر و إنا له لحافظون» گواه و دلیل آشکاری بر این مسئله است. بنابراین قرآن محفوظ است و هرچقدر نیروهای تاریکی تلاش کنند که با دست و دهانشان نور خدا را خاموش کنند. این مسئله اتفاق نمی افتد. زیرا خداوند متعال در سوره صف می فرماید :«و الله متم نوره و لو کره الکافرون» (حال آنكه خدا گر چه كافران را ناخوش افتد نور خود را كامل خواهد گردانيد).

 

وی ادامه داد: آستان مطهر علوی با برگزاری محافل و مجالس متنوع از قرآن کریم حمایت کامل می کند. دبیرکل آستان مطهر علوی مسئولیت این پروژه ها را به دلیل اهمیت کتاب الهی و حفاظت از تحریف آن برعهده دارد. این آستان در کتابخانه های خود قرآن هایی را که متعلق به یک‎هزار و 300 سال پیش است، نگه داری می کند.

کد خبر 1005439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha