بهبود فضای کسب و کار در استان لرستان

خادمی با تاکید بر ضرورت تقویت شرایط برای حضور سرمایه گذاران در حوزه کسب در استان، گفت: رتبه استان به لحاظ بهبود فضای کسب و کار ارتقاء یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سید موسی خادمی» امروز(29 آذر) در گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، اظهار داشت: بهره برداری از ظرفیت های بومی و تقویت فرصت های سرمایه گذاری بستر تحقق رشد و توسعه و بهبود تولید و اشتغال است.

 

استاندار لرستان با بیان اینکه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی از جلسات بسیار مهم و تاثیرگذاری است که در استان ها برگزار می شود، افزود: در این جلسه گزارشی از بهبود فضای کسب و کار در استان ارائه گردید که طبق آن خوشبختانه لرستان حائز رتبه سیزدهم در این رابطه شده و نسبت به گذشته ارتقاء داشته است .

 

وی با اشاره به کسب رتبه پنجم لرستان در کشور از حیث جذب منابع بانکی در خود استان، عنوان داشت:  بر اساس گزارش های ارائه شده حدود ۹۵ درصد از منابع بانکها در خود استان جذب شده که این آمار بسیار امیدوار کننده است.

 

خادمی افزود: تعهدات ارزی برخی از صادرکنندگان استانی از دیگر موارد مطرح شده در جلسه امروز بود که مشکلاتی به لحاظ قوانین و مقررات برای آنها وجود داشت و مقرر شد از طریق مکاتبه با بانک مرکزی این موضوع حل شود .

 

وی در خصوص پرداخت حق بیمه مربوط به فعالیت های پیمانکاران خاطرنشان کرد: در رابطه با این موضوع، دستگاه‌های اجرایی موظف شدند از هر صورت وضعیت موقت، سهم تأمین اجتماعی را ظرف یک ماه پرداخت نمایند تا مشمول جریمه تأخیر و مشکلات مربوط به آن نشوند.

 

استاندار لرستان بیان کرد: شرایط برای حضور سرمایه گذاران در حوزه کسب و کار به گونه‌ای فراهم شود که احیانا برخوردهای سلیقه ای از طرف یک کارشناس در دستگاه اجرایی موجب ایجاد مشکل برای بخش خصوصی نشود و ضرورت دارد در این زمینه ضمن فرهنگ‌سازی در جامعه، سیستم های نظارتی نیز برای بهبود شرایط تلاش کنند .

کد خبر 1005461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha