حفظ عین و افزایش منافع موقوفات از مهم ترین وظایف امین موقوفات است

حجت الاسلام خاموشی گفت: حفظ عین و افزایش منافع موقوفات از مهم ترین وظایف امین موقوفات است و در صورتی که در ارزیابی ها عملکرد امین موقوفات ضعیف باشد ادامه همکاری با آنها میسر نمی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام سید« مهدی خاموشی» امروز (29 آذر) در جریان سفر خود به استان مرکزی در جمع برخی از اعضای امین موقوفات، ضمن تقدیر از فعالیت های انجام شده در استان مرکزی در خصوص موقوفات گفت: توسعه طرح امین موقوفات و خروج از سیستم کارمند محوری مهم ترین برنامه ی این نهاد است.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به پیشینه فعالیت های مرتبط با اوقاف و امور خیریه، افزود: از دیرباز بقاع متبرکه، مساجد و موقوفات به صورت مردم محور اداره می شده و احیای این مهم در دستور کار سازمان اوقاف قرار گرفته است.

 

وی با تاکید بر اینکه کارکنان ادارات اوقاف و امور خیریه باید نقش نظارتی بر این فعالیت ها داشته باشند‌، ادامه داد: حفظ عین و افزایش منافع موقوفات از مهم ترین وظایف امین موقوفات است و در صورتی که در ارزیابی ها عملکرد امین موقوفات ضعیف باشد ادامه همکاری با آنها میسر نمی شود.

 

حجت الاسلام خاموشی در ادامه با تاکید بر اینکه انتصاب امین موقوفات بر اساس ماده ۵ قانون اوقاف در کشور کلید خورده است، اضافه کرد: در این راستا استان مرکزی در انتصاب امین موقوفات از استان های پیشتاز کشور است.

 

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در بخش دیگری از سخنانش بر بهره گیری امین موقوفات بر اساس تخصص و دانش آنها اشاره کرد و بیان کرد: اگر این مهم به درستی انجام نشود، بهره وری لازم از رقبات و موقوفات محقق نمی شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به اجارات موقوفات اشاره کرد و گفت: به روز رسانی اجارات نیز امری مهم در تامین اعتبارات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است که باید مورد توجه امین های موقوفات قرار گیرد.

 

گفتنی است، دیدار با آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، دیدار با هیئت امنای موقوفات، بازدید از شرکت گیاهان دارویی کاسیا، بازدید از مراکز کشاورزی و دامپروری اراک و سفر به شهرستان ساوه از مهم ترین برنامه های سفر یک روزه رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به استان مرکزی است.

کد خبر 1005463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha