پیگیری خسارات سیلاب‌ های ۹۸ در استان لرستان

امیری با بیان اینکه پیگیری جذب اعتبار خسارت های سیلاب های ۹۸ هستیم، گفت: تا کنون دولت بیش ازچهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات سیل در لرستان کمک کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « گودرز امیری» امروز(29 آذر) درجلسه بررسی وضعیت بازسازی پروژه‌های خسارت دیده از سیلاب‌های 98، اظهار داشت: پیگیری های لازم برای جذب اعتبار با هدف جبران خسارت سیل در استان هستیم.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری  لرستان، افزود: تا کنون دولت بیش از ۴۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات سیل در قالب تسهیلات بانکی بلاعوض و اعتبارات تملک سرمایه‌ای کمک کرده است.

 

وی با اشاره به گستردگی خسارت سیل در استان، ابراز کرد: خسارات به قدری گسترده بود که با توجه به محدودیت‌های دولت در یک سال امکان جبران همه آنها وجود نداشت.

 

امیری بیان کرد: پیشنهاداتی به شرح زیر به منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های سیل ارائه می‌شود.

 

وی ادامه داد: به منظور تامین منابع مالی برای تکمیل و بازسازی پروژه های خسارت دیده از سیل ضرورت دارد  از سرفصل مواد ۱۰ و ۱۲ قانون مدیریت بحران، بند (م) ماده ۲۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ابلاغ، تا نسبت به بازسازی خسارت های وارده از سیلاب مذکور در استان اقدام گردد.

 

امیری بیان کرد: ردیف مستقل بودجه‌ای در بودجه ۱۴۰۰ ایجاد و برای استان‌های خسارت دیده از سیلاب به صورت مستمر به مدت سه سال از ردیف‌های بودجه‌ای در جدول شماره ۹ قانون اعتبار، تامین و به استانها ابلاغ گردد.

 

وی افزود: تامین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی با پیشنهاد نمایندگان سه استان سیل زده طی مراحل قانونی و کسب مجوز از مقام معظم رهبری برای بازسازی مناطق آسیب دیده، تخصیص ۱۰۰هزارتن قیر رایگان برای آسفالت معابر آسیب دیده شهرها، روستاها و راهای استان و۱۵۰ میلیارد کمک به شهرداریها سیل زده استان از طریق سازمان شهرداریها و دهیاری‌های کشوراز دیگر پیشنهادهای است که برای جبران خسارت سیل در استان است مطرح می شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بیان کرد: استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به خصوص مشارکت بانک ها در تامین منابع مالی پروژه‌ها همچنین پیشنهاد می شود.

 

 گفتنی است، در این جلسه مقرر شد دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها نسبت به معرفی پروژه های خسارت دیده از سیلاب به ترتیب اولویت با میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آنها، اقدام و نتیجه به معاونت نظارت مجلس به منظور تصمیم‌گیری ارسال گردد.

کد خبر 1005464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha