بیش از ۲۰۰ خادم امامزادگان و بقاع متبرکه در گلستان خانه دار می شوند

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: در تفاهم نامه ای با سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بنیاد مسکن بیش از ۲۰۰ نفر از خدام امامزادگان و بقاع متبرکه با تسهیلات کم بهره و ارزان قیمت خانه دار می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» عصر امروز (شنبه 29 آذر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: وقف یک افتخار است و از سویی یک مسئولیت شرعی و قانونی و حق الناس به شمار می رود و ما باید نسبت به این موقوفات پاسخگو باشیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان ادامه داد: در جاذبه گردشگری و اراضی کشاورزی مطلوب در بخش کشاورزی و گردشگری فرصت های خوبی داریم و تلاش کردیم با نوآوری نسبت به احیاء موقوفات اقدام کنیم.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد ابراز داشت: با این نگاه در بافت تاریخی شهر گرگان کارگروه چهارجانبه تشکیل شد و با حضور میراث فرهنگی، راه و شهرسازی، شهرداری و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان 15 پروژه با اعتبار 12 میلیارد تومان برای احیاء تکایا، امامزادگان و موقوفات در نظر گرفته شده است که بخشی از این پروژه ها با حضور معاون سازمان اوقاف به بهره برداری رسید.

 

وی ابراز داشت: در بخش کشاورزی نیز هشت هزار و 400 موقوفه با کاربری کشاورزی و باغی در استان گلستان وجود دارد که بالغ بر 6 هزار هکتار است و کارآفرینی بزرگی در این زمینه اتفاق افتاده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان به باغ 360 هکتاری موقوفه در آزادشهر اشاره کرد و گفت: بیش از 30 نوع میوه در این باغ به عمل می آید و از خرداد تا مهر ماه بین 400 تا یک هزار و 400 نفر در این باغ مشغول به کار هستند.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد افزود: به همت اوقاف و امور خیریه استان گلستان نسبت به احیاء دامداری با دام سنگین با بیش از یک هزار و 500 راس گاو با نژاد ممتاز با همکاری جهاد دانشگاهی اقدام شد.

 

وی گفت: نخستین استانی هستیم که با همکاری جهاد دانشگاهی و جهاد کشاورزی الگوی کشت برای اراضی موقوفات ایجاد کردیم تا بتوانیم در سال جهش تولید ارزش افزوده بیشتری از این موقوفات کشاورزی به وجود بیاوریم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان ابراز داشت: از محل ارزش افزوده این موقوفات از سویی نسبت به احیاء موقوفات اقدام می شود و هم کارآفرینی به وجود می آید و از این محل درآمد آن نسبت به انجام نیات واقفان اهتمام می شود.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد افزود:  برای خدمت رسانی به اصحاب وقف نیز غفلت نکردیم و در امر بیمه تکمیلی اصحاب وقف جزو استان های پیشتاز بودیم و یک هزار نفر از خدام امامزادگان، مساجد و هیئت امناء مساجد در سطح استان بیمه شدند.

 

وی گفت: در تفاهم نامه ای با سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بنیاد مسکن بیش از 200 نفر از خدام امامزادگان و مساجد با تسهیلات کم بهره و ارزان قیمت و بخشی نیز تسهیلات بلاعوض صاحب مسکن می شوند و این فرصت هایی است که از بخش وقف ایجاد می شود.

کد خبر 1005486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha