۷۵ درصد بارندگی‌ها در فصول غیر آبیاری است

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: ۷۵ درصد بارندگی‌ها در فصول غیر آبیاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیروان؛  «وحید واسطه» روز شنبه (۲۹ آذرماه) در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شیروان اظهار داشت: ۷۵ درصد بارندگی‌ها در فصول غیر آبیاری است و ۴۰ درصد اشتغال استان مربوط به کشاورزی است که در کشور این میزان ۱۸ درصد است و در این صورت منابع آب و خاک در استان در معرض خطر است.

 

 

 معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی با بیان اینکه ۴۲ درصد اراضی کشاورزی استان آبی است، گفت: در دشت شیروان- فاروج، ۵۳۳ میلیون مترمکعب کسری مخزن داریم.

 

 

فرماندار شیروان هم گفت: امروز برای منابع آب باید حفاظت داشته باشیم که در سد بارزو این شهرستان کارهای خوبی انجام شده تا با حداقل بارندگی دچار بحران خشکسالی سال ۹۷ نشویم.

 

 

«امین رضا مرآتی» اظهار داشت: باید سناریوی بحران خشکسالی را داشته باشیم که نقاط استقرار دستگاه ها و وظایف آنان صورت گرفته است.

 

 

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: از ابتدای سال آبی جاری، 31.8 میلی متر بارندگی در شیروان ثبت شده که این میزان در همین مدت سال گذشته 30.2 میلی متر و درازمدت 54.2 درصد بوده که 43 درصد کاهش بارندگی در درازمدت داشته ایم.

 

 

«اسحاق خسروپناه» با اشاره به وجود 197 حلقه چاه کشاورزی مجهز به کنتور هوشمند اظهار داشت: اینک سد بارزو این شهرستان 37.8 میلیون مترمکعب آب دارد که خروجی آن 18 درصد کاهش داشته است.

 

 

 

کد خبر 1005493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha