حلم و صبوری حضرت زینب(س) برای همه عالم مشهود است

امراللهی گفت: نقش حضرت زینب(س) برای حفظ و نگهداری دین اسلام کافی است که گفته شده «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب(س) نبود»، بر اساس بیان بزرگان بدون وجود حضرت زینب(س) در کربلا، اسلام دفن می‌شد.

لیلا امراللهی مدیر حوزه علمیه حضرت زینب(س) در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، درباره اینکه در منابع و کتب اسلامی درباره حضرت زینب(س) چه مباحثی طرح شده است؛ گفت: جوانان بدانند درباره حضرت زینب(س) اطلاعات و آثار کم نیست اما آنچه موجود است به صورت پراکنده است. درباره حضرت زینب(س) در سمت فرزندی، خواهری و مادری مطالب بسیاری خوبی در کتب شیعه داریم.

وی درباره صبر حضرت زینب(س) عنوان کرد:‌ اگر ابعاد مختلف زندگی حضرت زینب(س)‌ از زمان کودکی بررسی شود او همواره در مواجه به مصایب بزرگ قرار داشته است؛ حضرت در ابتدا هنگامی که دختری خردسال بودند و به مادر نیاز داشتند مادر خود را از دست می‌دهند در جوانی پدر و برادران خود را که بهترین خلق الهی بودند را از دست می‌دهند؛ افزون بر این درباره فرزندان خود ایشان مادر چهار شهید هستند این غم بسیار بزرگی است، صفت حلم و صبوری حضرت زینب(س) در نقش دختر، خواهر و مادر و مواجه با مصایبی که به ایشان وارد شده برای همه عالم و آدم مشهود بوده است.

مدیر حوزه علمیه حضرت زینب(س) با بیان اینکه حضرت زینب(س) صفت بارز دیگری به نام «عقیله بنی‌هاشم» را داشتند، ابراز کرد: حضرت عاقله قوم خود بودند این از صفات بسیار بارز ایشان بودند که در دعاها و زیارتنامه‌ها مشاهده می شود.

وی درباره نقش حضرت زینب(س) در ترویج و تبیین دین اسلام برای مردم، گفت: همین نقش بسیار کلیدی حضرت زینب(س) برای حفظ و نگهداری دین اسلام کافی است که گفته شده «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب(س) نبود»، بر اساس بیان بزرگان بدون وجود حضرت زینب(س) در کربلا اسلام همان جا دفن می‌شد.

امراللهی ابراز کرد: بسیاری از ابعاد عاطفی، سیاسی، اجتماعی و بصیرت سیاسی حضرت زینب(س) در کتب اسلامی تبیین و مطرح شده است، اگر کسی دنبال الگوگیری از فضایل ایشان باشد به راحتی می‌تواند در کتب شیعه آن را پیدا کند.

مدیر حوزه علمیه حضرت زینب(س) اظهار کرد: پس از فتنه ناکثین حضرت زینب(س) همراه برادر و همسر خود راهی کوفه شدند، در آنجا برای خانم‌های کوفه کلاس‌های احکام و تفسیر قرآن برقرار کردند، زنان کوفه بر اساس علم آموزی که ایشان داشتند منزل حضرت زینب(س) را پناهگاه خود یافتند.

کد خبر 1005607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha