طرح خدمت تحویل کتاب در قزوین افتتاح شد

محمدبیگی با اشاره به افتتاح طرح خدمت تحویل کتاب در قزوین گفت: در این طرح اعضای فعال می توانند کتاب های مورد نظر خود را با رعایت موارد بهداشتی و به صورت بسته بندی شده تحویل بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «فاطمه محمدبیگی» در مراسم افتتاح خدمات تحویل کتاب «کتابرسان» که امروز (یکشنبه 30 آذر) در اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد، بیان کرد: امروز 2 طرح در اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین افتتاح می شود که این طرح ها شامل کتابرسان و پادکست این اداره کل است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین ادامه داد: طرح کتابرسان یکی از خدمات نوین این اداره کل است که به عنوان استان پیشرو و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در محدودیت های کرونایی به منظور استمرار خدمات غیرحضوری اجرا می شود و اعضای فعال می توانند در این طرح کتاب های مورد نظر خود را با رعایت موارد بهداشتی بسته بندی شده تحویل بگیرند.

 

وی عنوان کرد: این اقدام حلقه ارتباط کاربران و کتابخانه ها است و اداره کل کتابخانه های عمومی استان با استفاده از امکانات موجود این طرح را راه اندازی کرده است؛ طرح کتابرسان با هدف دسترسی اعضا به منابع مورد نیاز و تکریم و تشویق مخاطبان به استفاده از منابع و کتابخانه ها اجرایی شده است.

 

محمدبیگی اعلام کرد: البته قبل از شیوع بیماری کرونا هم این طرح را در برخی مناطق استان داشتیم که در معلم کلایه، دانسفهان، ارداق، عصمت آباد و کلج همکاران ما خدمات تحویل کتاب را داشتند.

 

وی با اشاره به طرح پادکست خاطر نشان کرد: در ایام کرونا شکل ارائه خدمات تغییر کرده است و اقدام دیگر اداره کل کتابخانه ها در این شرایط، راه اندازی پادکست اداره کل با عنوان کتابخوان است و افراد در هر زمانی می توانند فایل ها را استفاده کنند و این پادکست ماهانه به روز شده و از طریق سایت اداره کل کتابخانه های عمومی، آپارات و اینستاگرام اداره کل کتابخانه های استان در دسترس است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین گفت: در فاز اول این اقدام، 50 داستان از آثار برجسته ادبیات خوانده شده و در فازهای بعدی فعالیت کتابخانه ها در سراسر استان و مصاحبه هایی از نویسندگان، ناشران و اهالی قلم را خواهیم داشت و افرادی که علاقمند هستند می توانند در این امر با ما همکاری کنند.

 

وی یادآور شد: امیدواریم با اجرای این طرح ها بتوانیم گام های موثری در ارتقاء فرهنگ مطالعه و مراکز تولید فکر، اندیشه و دانایی برداریم.

 

کد خبر 1005632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha