انتخاب ۱۲ نفر در مهرواره‌‌ «قصه‌های ماندگار» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس

کامرانی گفت: در بخش‌های نوجوان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، علاقمندان و مربیان مهرواره‌‌ «قصه‌های ماندگار» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس ۱۲ نفر انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعیدرضا کامرانی»، امروز (یکشنبه 30 آذر) در مراسم پایانی مهرواره‌‌ «قصه‌های ماندگار» صورت مجازی در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس گفت: با برگزاری این مراسم پایانی، راویان برگزیده‌ این مهراوه در کانون فارس معرفی شدند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس افزود: فراخوان این مهرواره‌ قصه گویی  در بیست و هشتمین هفته‌ کتاب و کتاب‌خوانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس اعلام شده بود.

وی اضافه کرد: مربیان، نوجوانان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و  علاقمندان به قصه‌ گویی امکان شرکت در این مهراوه را داشتند و تا 20 آذر قصه های کهن را به صورت فیلم کوتاه 10 دقیقه ای ارسال کردند و با برگزاری اختتامیه آن به شکل مجازی همزمان با شب یلدا،  در بخش‌های نوجوان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، علاقمندان و مربیان 12 نفر انتخاب شدند.

کامرانی اعلام کرد: بدین ترتیب، «فاطمه حورا فرح بخش لاری» از لارستان، «عسل پذیرش» از مرکز فرهنگی هنری شماره 2 شیراز و «آیلین علیزاده» از مرکز فرهنگی هنری شماره یک جهرم، قصه‌ گویان برتر بخش نوجوان شدند و «عبدالرضا میرزانیا» از لارستان، «سلطان علی دریادل» از خوی و «عبدالصمد رحمانیان» از جهرم به عنوان پدربزرگ‌های قصه‌گوی برتر معرفی شدند.

وی ادامه داد: در بخش علاقمندان ‌قصه گویی، «سمیرا اکبر‌پور» از مرودشت، «هاجر قنبری» از صدرا، «مریم سالاریان» و «سارا معرفی» از جهرم نفرات برپزیده شدند و «خدیجه وجدانی» از خوی و «حوا کهنسال» از مهر استان فارس در بخش مربیان عنوان برتر کسب کردند.

کامرانی، قصه را یک رسانه دانست و گفت: قصه‌گویی، سنت پیشینیان است دانست و سوره‌های قرآن کریم نیز در قالب قصه، آموزه‌های مختلف دینی را به مردم یادآور می‌شود.

وی افزود: قصه گویی از هنرهایی است که موجب پرورش ذهن می شود و در جوامع پیشرفته به عنوان روش هنر درمانی مورد استفاده قرار می گیرد  و بهترین ابزار آموزش برای کودکان است.

کامرانی تصریح کرد: قصه یک ابزار نیروند برای رشد فکری کودکان، نوجوانان و بزرگسالان است که موجب انتقال آموزه های دینی و فرهنگی و ترویج صداقت و مهربانی، همدلی، همکاری و ... به جامعه و نسل آینده می شود.

 

کد خبر 1005650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha