وقف یک باب منزل مسکونی با نیت کمک به نیازمندان در بندرعباس

کریمی گفت: یک باب منزل مسکونی واقع در مجتمع مهرگان بندرعباس به ارزش تقریبی ۷میلیارد ریال با نیت کمک به نیازمندان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « محمد کریمی » در جمع خبرنگاران با اشاره به ثبت یک مورد وقف جدید در بندرعباس اظهار کرد: یک باب منزل مسکونی واقع در مجتمع مهرگان بندرعباس به ارزش تقریبی 7میلیارد ریال با نیت کمک به نیازمندان به ثبت رسیده است.


وی افزود: ملک مذکور با مساحت پنجاه هفت متر مربع توسط علی قاسمی گوربندی به منظور کمک به مستمندان و نیازمندان وقف شده است.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس ادامه داد: واقف نیک‌اندیش نیت وقف خود را انجام امورات قرآنی، کمک به  ساخت مسجد و اهل بیت تعیین کرده واجرای نیت موقوفه پس از فوت واقف تعیین و بر عهده اوقاف قرار داده است.


کریمی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 11 مورد وقف جدید در شهرستان بندرعباس ایجادشده، گفت: وقف یکی از سنت‌های حسنه در اسلام است که انسان به‌وسیله آن می‌تواند نام و یاد خود را تا قیامت زنده نگه دارد و دیگران به نیکی از او یاد کنند.


وی خاطرنشان کرد: امروزه با گسترش فرهنگ وقف و ایجاد وقف‌های مشارکتی، راه پیوستن همه افراد به جمع واقفان و بهره‌مندی از مزایای دنیوی و اخروی این امر خداپسندانه برای همه فراهم شده است.


کریمی اضافه کرد: جامعه در شرایط کنونی و در همه زمانها به موضوعاتی مثل کمک به ازدواج جوانان، کمک به توسعه علم و دانش و ... نیاز دارد، لذا از واقفان جدید درخواست می شود قبل از نیت کردن به وقف کردن به این نیات ها هم فکر کنند.


وی با اشاره به راه اندازی دفاتر مشاوره وقف در اداره شهرستان خاطر نشان کرد: کارشناسان اداره اوقاف با مشاوره به نیکوکاران، وظیفه جهت دهی به نیات واقفین را به سمت نیازهای روز جامعه دارند.


رئیس اوقاف وامور خیریه بندرعباس بیان کرد: سنت حسنه وقف یکی از افتخارات مکتب اسلام و نیز از موثرترین اهرم‌های اعتقادی و فرهنگی برای جبران بخشی از نیازهای مادی و معنوی جامعه است.

 

 

 

کد خبر 1005706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha