صبر و ایمان مهمترین شاخصه پرستاران است

احسانی با تبریک روز پرستار به مدافعان عرصه سلامت از زحمات و تلاش های پرستاران به ویژه در جریان مقابله با ویروس کرونا تشکر و قدردانی کرد وگفت: امروز پرستاران در صف مقدم مقابله با ویروس کرونا قرار دارند و با صبر و ایمان تسلی بخش بیماران هستند.

«احمدرضا احسانی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: حضرت زینب(س) مظهر صبر و مقاومت ، معرفت و ولایت پذیری است که به حق روز میلاد ایشان به نام روز پرستار در تقویم ملی کشورمان نامیده شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از زحمات و تلاش های پرستاران به ویژه در جریان مقابله با ویروس کرونا تشکر و قدردانی کردو افزود: امروزه پرستاران در صف مقدم مقابله با ویروس منحوس کرونا قرار دارند و به درستی مدافعان سلامت نام گرفته اند.

 

وی با اشاره به ضرورت پاسداشت روز میلاد حضرت زینب(س) اظهار کرد: حضرت زینب(س) اسوه پرهیزگاری، صبر و استقامت است، بزرگ بانویی كه با شهامت و شجاعت پرچم پرافتخار نهضت عاشورا را برافراشته نگاه داشت و تسلی بخش آلام بازماندگان قیام كربلا شد و اینگونه بزرگ پرستار حماسه حسینی لقب گرفت.

 

وی بیان کرد:  سالروز ولادت حضرت زینب(س) در تقویم ایران «روز پرستار» نام گرفت تا فرصت مغتنمی باشد برای قدردانی از پرستارانی كه لحظه های زندگی خویش را با صبر، حوصله و تحمل سختی های بسیار برای خدمت به انسان های نیازمند سپری می كنند.

 

احسانی گفت: زینب كبری(س)، تربیت یافته مکتب اسلام است اگر بخواهیم در جامعه كنونی افرادی را به عنوان الگو برای تربیت فرزندان قرار دهیم حضرت فاطمه زهرا(س) و تربیت یافته اش حضرت زینب كبری(س) از بهترین گزینه ها محسوب می شوند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: الگو قرار دادن این 2 بزرگوار تنها با شعار محقق نمی شود بلكه این الگو گرفتن در حوزه عبادت ، بندگی ، تربیت دینی فرزندان و شكوفایی فضایل اخلاقی و اسلامی  است.

 

 

کد خبر 1005776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha