۲۵ هزار نیرو در مدیریت شهری مشهد فعالیت می کنند

حیدری با بیان اینکه رویکرد شورای شهر این است که شادی در هر عرصه ای را با مردم تقسیم کنیم، مردم شرایط سختی را تجربه می‌کنند، دوران خط‌کشی ‌ها به پایان رسیده‌ است، گفت:۲۵ هزار نیرو مستقیم و غیر مستقیم در مدیریت شهری مشهد فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد رضا حیدری» امروز(۳۰ آذر) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار با بیان اینکه یلدا از عناصر فرهنگی جدایی ناپذیرهویت ایرانی و اسلامی است که محوریت آن تکریم با هم بودن است ولی امسال به دلیل شرایط کرونا نمی توان یلدا را با این محوریت برگزار کرد چرا که ۵۱ درصد مبتلایان کرونا مربوط به دورهمی‌های خانوادگی است، گفت: آمار مرگ و میر در مشهد ۵۰ درصد نسبت به قبل از اعمال محدودیت کاهش یافته که امیدوارکننده است ولی باید همچنان رعایت کنیم.

 

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه فضای جامعه نباید فضای سوء ظن باشد، اظهار کرد: نقد باید منصفانه باشد و رسانه‌ها نباید مردم را نسبت به مسوولان بدبین کنند، بزرگرتین تکیه‌گاه ما در این روزها رسانه‌هایی هستند که از امید بگویند و با نظارت و نقد مانع گسست مدیران از جامعه شوند.

 

وی افزود: رویکرد شورای اسلامی شهر مشهد این است که شادی در هر عرصه‌ای را با مردم تقسیم کنیم، مردم شرایط سختی را تجربه می‌کنند، دوران خط‌کشی‌ها به پایان رسیده‌است و نگاه تعاملی و هم‌افزایی تقویت شود.

 

حیدری گفت: معتقدیم به جای تخریب باید براساس شاخص‌ها قضاوت کرد، سنجش شاخص‌ها مناسب ترین سنجش در این خصوص است، رفتارهای نا مناسب انتخاباتی با رویکرد انتخاباتی برای مردم دیگر جاذبه‌ای ندارد همچنین در حال حاضر ۲۵ هزار نیرو مستقیم و غیرمستقیم در مدیریت شهری مشهد فعالیت می‌کنند.

 

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه با شهرداران مختلف کار کردیم، اظهار کرد: هم‌افزایی خوبی بین مجموعه مدیریت شهری و دستگاه‌ای مختلف نظیر آستان قدس رضوی و نیروهای انتظامی وجود دارد و توفیق‌های حاصل نتیجه این همدلی است.

 

وی با تاکید بر اینکه ما با آرزوهایی برای تغییر آمده‌ایم، خاطرنشان کرد: معتقدیم در مجموع روند کار تا کنون مثبت بوده و مردم رضایتمندی نسبی به خدمات ارائه شده دارند، زیرا مهم ترین عامل در نگاه مردم عنصر کارآمدی است.

 

حیدری در خصوص انتخابات نیز اظهار کرد: شورا کار سیاسی نمی‌کند و ورود به بحث انتخابات کار احزاب است، از حاشیه‌ها دور هستیم و انتخابات حوزه‌ای خارج از شورا است، تمرکز شورا خدمت به مردم است.

 

رئیس شورای شهر مشهد گفت: از ابتدای فعالیت شورا تا کنون ۷۰۰ لایحه از سوی شهرداری به شورا ارائه شده که این تعداد در بازه زمانی مشابه در دوره قبل ۶۳۹لایحه بوده همچنین طی این مدت ۷۷۴ مورد مصوبه داشتیم و طرح‌های اعضای شورا نیز ۱۴۵ مورد است که این تعداد در شورای قبلی حدود ۹۵ مورد بوده‌است.

 

وی با بیان اینکه اصلاح بودجه ۹۹ شهرداری مشهد فردا در صحن علنی بررسی می‌شود، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها در خصوص تحقق بودجه دغدغه دارند اما مدیریت شهری مشهد نه تنها برای بودجه ۱۲ هزار میلیارد تومانی دغدغه‌ای ندارد بلکه در اصلاح بودجه این رقم را به ۱۷ هزار میلیارد تومان افزایش داده است که بیانگر جسارت، شجاعت و توانمندی مدیریت شهری است.

 

حیدری افزود: درآمد شهرداری از مناطق کم برخوردار 518 میلیارد تومان است اما 2400 میلیارد تومان در این مناطق هزینه می‌شود و 30 دفتر تسهیلگری با هدف بازآفرینی در این مناطق فعال شده‌است، سال گذشته برای باغ موزه دفاع مقدس 40 میلیارد تومان اعتبار گذاشتیم و فاز اول افتتاح شده، شهری که کانون جبهه و جنگ بوده در این حوزه عقب مانده ‌است.

 

رئیس شورای شهر مشهد اضافه کرد: از 11 هزار شهید شهر مشهد، اسامی 9 هزار شهید بر روی معابر رفته که 25 درصد نسبت به دوره قبل بیشتر است، همچنین تخفیف عوارض و معافیت ساختمانی را برای ایثارگران و جانبازان افزایش دادیم.

 

وی  گفت: از ابتدای سال 77 تا کنون 2100 هکتار فضای سبز در کمربندسبز کار شده که 900 هکتار آن در این شورا بوده است و امسال 1200 هکتار درختکاری در کمربند سبز خواهیم داشت و 5500 کارگر فصلی و سرگذر ماهیانه در این پروژه مشغول خواهند شد.

 

حیدری اضافه کرد: ایجاد کمپ برای معتادان متجاهر، ماموریت ما نیست اما چهره‌های نازیبا را باید اصلاح کرد، لذا در احداث اردوگاه حسن‌آباد مشارکت می‌کنیم، نظر ما این است برای رفع پدیده معتادان متجاهر باید اردوگاه فعال شود، کمپ‌ها تاثیری ندارند.

 

رئیس شورای شهر مشهد گفت: مجموع سرانه هزینه های روزانه هر شهروند در شهر در سال 96 حدود 330 هزار تومان بود که این هزینه جاری روزانه در سال 99 به یک میلیون و 200 هزار تومان رسیده است.

 

وی بیان کرد: از نظر آماری در عملکرد این دوره پیشرفت‌ های محسوسی نسبت به دوره گذشته داشتیم از جمله ۷۰۰ لایحه وصول شده از جانب شهرداری در سه سال ابتدایی که نسبت به دوره قبل با ۶۳۹ لایحه افزایش آمار مشخص است. مصوبات این دوره ۷۸۴ مورد بوده که در دور قبل ۷۴۳ مورد است.

 

حیدری تصریح کرد: همچنین ارائه ۱۴۵ طرح از سوی اعضای شورا در مقایسه با ۹۵ طرح دوره چهارم نشان از وجود فضای کارشناسی و فضای شناخت نیازها و محدودیت‌های دوره فعلی است، در سه سال گذشته جلسات کمیسیون‌ های تخصصی ۱۲۳۸ بوده و این آمار در دور قبل ۹۳۱ جلسه بود. در اولین صحن علنی نیز لایحه اصلاح بودجه مطرح خواهد شد.

 

رئیس شورای شهر مشهد افزود: عموما مهم‌ ترین نکته در بودجه‌ ها، نگرانی برای تحقق است. در بودجه ۱۲۶۰۵ میلیارد تومانی سال جاری،‌ نه تنها نگران تحقق بودجه نبوده‌ایم بلکه شاهد افزایش آن به رقم ۱۷۳۰۰ میلیارد تومان هستیم. این اتفاق نشان از جسارت و شجاعت و توانمندی مدیریت شهری مشهد است. این درحالی است که تحقق بودجه‌ها حتی برای دولت و سازمان‌های زیرمجموعه معمولا زیر ۵۰ درصد است.

 

وی افزود: نکته مهم در افزایش بودجه سال جاری شهرداری مشهد آن است که تنها ۶ درصد مربوط به افزایش هزینه بوده و این بودجه از ۳۷۱۰ میلیارد تومان به ۳۹۴۷ میلیارد تومان رسیده است. یعنی هزینه جاری کنترل شده اما در سمت مقابل ۷۳ درصد افزایش بودجه شهرداری مشهد مربوط به بودجه عمرانی بوده که از ۵۵۷۳ میلیارد تومان به ۹ هزار و ۶۵۸ میلیارد تومان افزایش یافته است و این یعنی نگاه و رویکرد ما بر توسعه و عمران شهر است.

کد خبر 1005810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha