بهره برداری از واحدهای تولیدی به توسعه حمل و نقل کمک می کند

حقیقی با یادآوری اینکه بهره برداری از واحدهای تولیدی به توسعه حمل و نقل کمک می کند، گفت: تکمیل طرح دوخطه کردن راه آهن زنجان- قزوین، سالانه ۷ میلیون تن اضافه بار ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان امروز یکشنبه در جلسه شورای حمل و نقل استان اظهار کرد: علیرغم کاهش ۷۸ درصد حجم صادرات و ۶۹ درصد حجم واردات استان در ابتدای سال جاری، در حال حاضر میزان واردات استان مثبت شده و صادرات نیز به منفی ۶درصد نسبت مشابه سال قبل رسیده است.

 

فتح الله حقیقی با اشاره به وضعیت واحدهای تولیدی در استان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات حل شده مربوط به شرکت نخ تایر زنجان بود که در حال حاضر 30 درصد پارچه تایر کشور را تولید می کند.

 

وی با یادآوری اینکه بهره برداری از واحدهای تولیدی در استان به توسعه حمل و نقل کمک می کند، خاطرنشان کرد: تکمیل طرح دوخطه کردن راه آهن زنجان- قزوین، سالانه هفت میلیون تن اضافه بار در حوزه حمل و نقل ایجاد خواهد کرد.

 

استاندار زنجان از ایجاد شرایط فرود هواپیماهای باری در فرودگاه زنجان خبر داد و گفت: این اقدامات، مقدمه ایجاد مرکز لجستیک منطقه شمال غرب در زنجان است.

 

در ادامه مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان زنجان به وجود۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه در استان زنجان اشاره کرد و افزود: وظیفه نگهداری آن بر عهده راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان است.

 

عبدالحسین علی اکبری با اشاره به اینکه تا پایان امیال 160 هزار تن آسفالت ریزی عملیاتی می شود، گفت: امسال ۸۹ هزار و ۵۰۰ تن عملیات آسفالت‌ریزی انجام شده است.

 

به گفته وی، میزان بار جابه جا شده در هشت ماهه امسال ۶ میلیون تن است که با ۱۷درصد افزایش همراه بوده است ولی میزان مسافر جابه جا شده نسبت به سال گذشته 37 درصد کاهش داشته است.

 

استان زنجان دارای ۲ باب شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی، ۵ پایانه مسافربری و ۴۰ شرکت مسافربری است.

 

کد خبر 1005869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha