دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله از پرستاران تجلیل کرد

همزمان با ولادت حضرت زینب سلام الله علیها دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان از پرستاران بیمارستان محمودیه تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام علی عربپور یکشنبه (30 اذر) در تجلیل از پرستاران بیمارستان محمودیه کرمان با حضور جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: خوش به حال و سعادت شما پرستاران باشد.

 

 

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان ضمن تسلیت عروج شهادت گونه سردار سرافراز اسلام ابوحمزه، فرمانده سابق سپاه ثارالله استان بیان کرد: ایشان به دلیل عارضه سرطان که در اثر جراحات دوران دفاع مقدس بود امروز به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

 

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه چند تا از صنف های دنیا را نمی توان اسم شغل گذاشت، اظهار کرد: پرستاری، روحانیت، کسوت پاسداری، پزشکی و پیراپزشکی از صنف هایی هستند که جزو مشاغل محسوب نمی شوند بلکه جزو رسالت های انسانی هستند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: در روایات و آیات آمده که «شغل بهداشت و درمان مانند شغل انبیاء است» کار شما پرستاران مستقیم با درمان است چه بسا کار شما مشکل تر و زحمت بیشتر نسبت به سایر مشاغل دارد و از مشاغل سنگین محسوب می شود.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: پزشک طبابت خود را می کند و به سراغ کار خود می رود و اگر در اتاق عمل باشد جراحی خود را انجام می دهد و می رود اما پرستار باید دائم بر بالین بیمار باشد لذا هم در آیات و روایات و در آموزه های دین اسلام و همه ادیان پرستار جایگاه خاص و والایی دارد.

 

وی در ادامه گفت: به همین جهت روایت داریم که «پرستار وقتی وارد این رسالت مهم و بر بالین مریض وارد می شود؛ از ابتدا تا انتها که بر بالین بیمار است، مورد توجه خاص ملائک و خداوند متعال است».

 

 

حجت الاسلام عربپور با بیان اینکه اجر، قرب و ارزش یک پرستار مصادف با اجر مجاهدان در میدان جنگ است، افزود: امروز مقام معظم رهبری در وصف پرستاران فرمودند که «این ها رزمندگان و مجاهدان جبهه سلامت هستند که جان خودشان در خطر است» یک رزمنده وقتی که امنیت کشور به خطر می افتد حرکت می کند و همه نعمت ها و خوبی ها و ... را رها می کند و برای دفاع از کشور، اسلام و دین می رود.

 

 

 

وی اظهار کرد: پرستار امروز ما هم به خصوص در این موقعیت کرونایی که خطر هر لحظه جان شریف آن ها را تهدید می کند اما کار خود را انجام می دهد لذا اینجا قدر، ارزش، کار و رسالت مهم شما پرستاران مشخص می شود.

 

 

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان خاطر نشان کرد: گرچه ما هم باید قدردان خانواده های شما هم باشیم که این صبوری، حلم، طاقت و تحمل را دارند که نبود شما را در منزل تحمل می کنند و خود شما هم زمانی که به مراکز درمانی می روید آن ها هم استرس دارند که نکند شما بیمار شوید و این بر اضطراب ها و استرس های منزل می افزاید لذا کار پرستاری، کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است؛ یعنی پیرکننده است و فرسودگی بالایی می آورد.

 

 

وی با بیان اینکه پرستاری یکی از راه های قرب به خداوند متعال است و این توفیق را خداوند به هر کسی نمی دهد، ادامه داد: پرستاری جزو عبادت های محض محسوب می شود و روایت داریم که «اگر پرستاری یک ساعت بر بالین بیمار شاهد جان دادن او یا ناله او باشد به اندازه هزار رکعت نماز ارزش دارد» این جایگاه پرستاری است.

 

 

حجت الاسلام عربپور در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، گفت: نتیجه کار شما پرستاران این است که روز قیامت خداوند مسیر هولناک را برای شما صاف و هموار می کند و این پاداش مخصوص شما پرستاران است زیرا بر بالین مریض حاضر شدن و سختی های بیمار را تحمل کردن، راه های عبور از مسیر را هموار و آسان می کند.

 

 

 

وی بیان کرد: پرستار وقتی که به رسالت خود از صمیم قلب عمل می کند، خداوند برای او حسنه می نویسد و روایت داریم که «هر شبانه روز 3 دفتر برای او پر و خالی می شود» لذا خداوند به فرشتگان دستور می دهد که اعمال پرستاران را با هیچ چیز عوض نکنید زیرا این ها مرواریدهایی هستند که روز قیامت درون وانفسایی که همه گرفتار هستند، به بالا می رسند.

 

 

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان افزود: پرستاری شغل و رسالتی است که باید همه مهربانی باشد حتی جایی که بیمار پرخاش و بداخلاقی می کند اما شما صبورانه او را تحمل می کنید این شیرین تر از هر چیز است.

کد خبر 1005924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha