۱۰۰ درصد  فعالیت  کانون های مساجد  در بستر فضای مجازی برگزار می شوند

دولت آبادی ۱۰۰ درصد اجرای فعالیت های کانون ها را در بستر فضای مجازی دانست و گفت: هم اکنون نیز ستاد کانون های فرهنگی مساجد طرح های متنوعی را در سطح کانون ها و در فضای مجازی برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «علیرضا دولت آبادی» امروز (30 آذر) در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد به فعالیت های فرهنگی و مذهبی در جامعه اشاره و اظهار کرد: ستاد کانون های فرهنگی و  هنری مساجد برنامه های خود در ایام کرونا را در بستر فضای مجازی دنبال می کند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه باید بحث آموزش در فضای مجازی را جدی بگیریم، گفت: باید نشست های ویژه در صدا و سیما با حضور کارشناسان برگزار و آسیب ها را بررسی کنند.

 

وی تولید محتوا را یک ضرورت دانست و ادامه داد: چون دستگاه های فرهنگی از نظر بودجه در مضیقه هستند، انتظار می رود دستگاه های فرهنگی با تصمیم شورا در این زمینه تقویت شوند.

 

دولت آبادی با اشاره به اینکه نمی توان گفت که فعالیت های فرهنگی متاثر از شرایط کرونا تعطیل شده اند، یادآور شد: به عنوان مثال ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد همه فعالیت های خود را در بستر سایت «بچه های مسجد» رصد و پیگیری می کند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کنگره ملی امام سجاد (علیه السلام) در قالب وبینار با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و سایر مسئولان برگزار شد.

 

وی 100 درصد اجرای فعالیت های کانون ها را در بستر فضای مجازی دانست و اظهار کرد: هم اکنون نیز ستاد کانون های فرهنگی مساجد طرح های متنوعی را در سطح کانون ها و در فضای مجازی برگزار می کند.

 

دولت آبادی خاطرنشان کرد: طرح 100 ثانیه با قرآن ویژه ائمه جماعات، مسابقه قرآنی «مدهامتان» و ارائه کلیپ یک دقیقه ای، جشنواره سرود و سوگواره ملی شعر ایل و نیز بحث های آموزشی در قالب وبینار دنبال می شوند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: در حوزه فرهنگ عمومی و مباحث مهندسی فرهنگی بحثی در حوزه آسیب شناسی داریم و نیز ضرورت توجه به آینده نگری فرهنگی که ما باید ببینیم چه متغیری برای فضای عمومی جامعه جریان سازی خواهد داشت .

 

وی مهم ترین عنصر در این زمینه را فضای مجازی دانست و ادامه داد: باید قابلیت های این فضا شناسایی شود، زیرا نسل ها متاثر از شرایط فضای مجازی تغییر سبک زندگی خواهند داد.

 

دولت آبادی با اشاره به اینکه ما باید سه نکته را دنبال کنیم تا بتوانیم در این زمینه موفق عمل کنیم، تصریح کرد: نخست شناسایی مشکلات و آسیب های موجود فضای مجازی و ظرفیت های موجود در استان و دوم برنامه ریزی در جهت آموزش و توانمندسازی مخاطبین این فضا با بهره گیری از ظرفیت های موجود در فضای مجازی است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد تولید محتوا و بومی سازی گفتمان های فضای مجازی هم سو با جفرافیای فرهنگ حقیقی استان را از دیگر نکات دانست و گفت: باید ادبیات فضای مجازی را بشناسیم تا به خوبی با نسل نوجوان و جوان خود برخورد داشته باشیم.

کد خبر 1006019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha