معارفه مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه کلاله/ اهتمام خیران برای ثبت موقوفات در شرق گلستان

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: بیشترین تمرکز موقوفات در مرکز و غرب گلستان است و خیران برای ثبت موقوفات در شرق گلستان اهتمام بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» ظهر امروز (دوشنبه یکم دی) در مراسم مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان کلاله اظهار کرد: یکی از مولفه های شکوفایی تمدن اسلامی توجه حاکمیت، مومنان و مسلمانان به توسعه وقف برای رفع نیازها و محرومیت ها با کارکرد مذهبی، اجتماعی، اقتصادی و غیره است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: وقف بسیار اثرات شریف و بزرگی در تاریخ اسلام برجای گذاشته است، از وقف کتوب علمی و قرآن کریم به مراکز فقهی و علمی و قرآنی و پژوهشی اهدا شد تا نیازهای اجتماعی مثل کاروانسرها، پل ها، آب انبارها و غیره که موقوفاتی از دیرباز وجود دارد.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد با بیان اینکه وقف در برهه ای از زمان شکوفایی خاصی داشته و در برخی از دوره ها نیز با بی مهری رو به رو شده است، افزود: در طول انقلاب اسلامی در جایگاهی قرار داریم که امروز در گلستان بیش از پنج هزار و 600 موقوفه توسط خیران و واقفان بنیاد نهاده شده است.

 

وی گفت: بیش از سه هزار و 700 مکان مذهبی، دو هزار و 900 مسجد و 123 امامزاده و بقعه متبرکه در استان وجود دارد که پایگاه وحدت شیعه و سنی و پایگاه مهدویت و رفع محرومیت به شمار می رود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خاطرنشان کرد: 78 درصد از موقوفات گلستان در طول پیروزی انقلاب اسلامی وقف شده است و با کارکردهای مختلف در اختیار عموم قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد افزود: بیش از 33 درصد از مساجد و تکایا و اماکن مذهبی ما در استان که شامل یک هزار و 310 مسجد و وقفیات آن را شامل می شود در طول انقلاب اسلامی وقف شده است.

 

وی گفت: بیشترین تمرکز موقوفات در گلستان در مرکز  و غرب استان است و در شرق استان کمتر موقوفه تاسیس و یا به ثبت و یا ساماندهی شده است و می طلبد خیران در این منطقه بیشتر در این حوزه فعالیت کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ابراز داشت: در راستای توسعه متوازن استان و خدمت رسانی به مردم اداره اوقاف و امور خیریه کلاله راه اندازی شد.

 

گفتنی است، در این مراسم از زحمات «جعفر ذوبی سرابی»، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مینودشت که مسئولیت اوقاف شهرستان کلاله را برعهده داشت تقدیر شد و طی حکمی از سوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان «حسینعلی ساسانی» به عنوان مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان کلاله معرفی شد.

 

کد خبر 1006188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha