تونل کبیرکوه آبدانان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

فرماندار شهرستان آبدانان گفت: تونل کبیرکوه بین شهرستان های دره شهر و آبدانان در جنوب استان ایلام در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

«سیروس مرادحاصلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران، اظهار کرد: تونل کبیرکوه یکی از بزرگترین و طولانی ترین طرح های تونلی و دومین تونل جاده ای کشور از نظر ابعاد بوده که تمامی کارهای مطالعاتی و اجرایی آن توسط مهندسان داخلی انجام گرفته است.

 

وی با بیان اینکه احداث تونل کبیرکوه  یکی از مهم ترین  مطالبات مردم شهرستان آبدانان است، ابراز کرد: با  بهره برداری از این تونل، ۳۶۰ نقطه حادثه خیز بین شهرستان های دره شهر و آبدانان حذف می شود.

 

مراد حاصلی یادآور شد: پیشرفت فیزیکی این پروژه راه سازی هم اکنون به بیش از  70 درصد رسیده است.

 

وی گفت: تا کنون 240میلیارد تومان برای این تونل هزینه شده است که از این میزان 11میلیارد تومان پرداخت شده  و پیمانکار 130میلیارد تومان مطالبه دارد.

 

فرماندار شهرستان آبدانان افزود: برای تکمیل این پروژه 400میلیارد تومان دیگر نیاز است که در صورت اختصاص این میزان اعتبار تا پایان دولت، این تونل تکمیل خواهد شد.

 

مراد حاصلی تصریح کرد: حذف ۲۵ کیلومتر از پیچ های تند و پرحادثه گردنه کبیرکوه و روان سازی ترافیک در ایام اربعین و نیز انتقال سریع در مبادلات کالا و خدمات در بازارچه چیلات دهلران از جمله مهم ترین مزایای این طرح بزرگ در جنوب استان است.

 

وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این طرح بزرگ و تاثیرگذار علاوه بر توسعه حمل و نقل مرکز استان را هم به استان های شمال غرب و مرکزی و جنوب کشور متصل می سازد.

کد خبر 1006192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha