۵۶۰۰ راس  دام قاچاق در استان ایلام کشف شد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: در سال جاری ۵ هزار و ۶۰۰ راس دام قاچاق در استان کشف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «محمد نوذری» روز دوشنبه در نشست اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، اظهار کرد: طی ۸ ماه سال جاری ۵ هزار و ۶۰۰ راس دام قاچاق در استان کشف شده است.

 

وی تصریح کرد:  در آذرماه به تنهایی ۲ هزار و ۱۰۰ راس دام دیگر توسط دستگاه‌ها کشف شد که باید اجازه ندهیم قاچاقچیان جمعیت دامی استان بویژه دام‌های مولد را به خارج از کشور ارسال کنند.

 

نوذری یادآور شد: سال ۹۸ مرز مهران از نظر قاچاق دام شرایط مناسبی نداشت که با ورود دادستانی و کنترل بیشتر خلاهای مرزی تا حدی از خروج دام از مرزهای استان جلوگیری شد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با قاچاق دام، پلاک‌گذاری جمعیت دامی استان است و باید تا پایان سال جاری تمامی دام‌های استان شناسنامه‌دار شوند، تاکید کرد: ارائه خدمات به دامداران همچون توزیع نهاده‌های‌ دامی باید منوط به پلاک‌گذاری دام‌ها شود تا هرچه زودتر شاهد کاهش قاچاق دام در استان باشیم.

 

نوذری از مجموعه مرزبانی استان خواست: حریم امنیتی مرزها را با دقت تمام کنترل کنند و اجازه تردد افراد در محدوده قرمز که یک هزار متر در منطقه صفر مرزی تعیین شده است به هیچکس ندهند.

کد خبر 1006222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha