210 مصوبه در نشست هیئت دولت در سمنان تصویب شد

معاون اول رئیس جمهور گفت: 210 مصوبه با اعتبار بیش از 20 هزار میلیارد ریال در دور سوم سفر ریاست جمهوری به استان سمنان تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان، محمد رضا رحیمی، شب گذشته(14 دی) بعد از اتمام جلسه هیئت دولت در نشست خبری با خبرنگاران سمنان، گفت: از مصوبات سفر در بخش فرهنگی، اختصاص یک هزار و 250 میلیارد ریال اعتبار به امور فرهنگی در استان سمنان است.


به گفته وی، این اعتبار ظرف پنج سال علاوه بر اعتبارات فرهنگی سالانه به استان سمنان اختصاص می یابد و در امور مختلف فرهنگی هزینه شود.


رحیمی ادامه داد: آب مشکل اساسی استان سمنان و درخواست مردم و مسئولان استان بود، بدین منظور یکی از مهمترین مصوبات هیئت دولت در سمنان طرح انتقال آب به استان سمنان است.


معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: برای طرح های انتقال و تامین آب به استان سمنان با توجه به اهمیت این موضوع، هرچه قدر اعتبار نیاز باشد در نظر گرفته می شود.


وی همچنین از برداشته شدن سقف اعتباری اصلاح روش های آبیاری که در گذشته یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای این منظور پیش بینی شده بود، خبر داد و گفت: دولت علاوه بر برداشتن سقف اعتباری پیش بینی شده، معادل 50 درصد اعتبارات به طرح های اصلاح سامانه های آبیاری و مجریان این طرح ها کمک می کند.


رحیمی تصریح کرد: احداث یک بیمارستان 64 تختخوابی در مهدیشهر و توسعه بیمارستان امام حسین شاهرود، احداث بیمارستان 100 تختخوابی ویژه بیماران سرطانی و نیز ایجاد دانشکده های پیراپزشکی و دندانپزشکی در گرمسار و آرادان در سال های 90 و 91 از مصوبات این نشست بود.


به گفته وی، اختصاص هفت هزار و 220 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه و نیز 400 میلیون یورو اعتبار ارزی از دیگر مصوبات سفر دولت به سمنان بود.


رحیمی تصریح کرد: اختصاص پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای طرح های نیمه تمام، تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در سال های 89 و 90، اختصاص یک هزار و 50 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای فارغ التحصیلان، بانوان، ایثارگران و مشاغل خانگی، اختصاص سالانه 26 میلیارد ریال برای اجرای طرح های خود اشتغالی، اختصاص 243 میلیارد ریال برای اجرای طرح های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی از دیگر مصوبات این نشست بود.


معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه 251 مصوبه حاصل دور اول سفر ریاست جمهوری به استان سمنان بود که 90 درصد آن اجرا شده است، گفت: 105 مصوبه حاصل دور دوم سفر ریاست جمهوری به این استان بود که 64 درصد آن اجرایی شده است.


معاون اول رئیس جمهور گفت: در این سه سفر ریاست جمهوری به استان سمنان، اعتباری بیش از 100 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده که برای این استان رقم قابل توجهی است.


پایان پیام/

کد خبر 10063

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha