عنوان مدافع سلامت یک مفهوم بلند دینی و انسانی است

حجت الاسلام زارعی با تاکید دین مبین اسلام بر حفظ جان انسان ها، گفت: عنوان مدافع سلامت در برگیرنده مفاهیم بلند دینی و انسانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «محمداسماعیل زارعی کیاپی» در دیدار با خانواده شهید سرگرد مسلم سهیلی فر، شهید مدافع سلامت ارتش با بیان اینکه حدود یک سال گذشته جامعه پرستاری در مبارزه با ویروس منحوس کرونا زحمات بسیار زیادی را متحمل شده است، گفت: احساس و عاطفه مردم نسبت به پرستاران، برگرفته از تلاش و کوشش این قشر فداکار در خدمت رسانی به بیماران است.

 

رئیس سازمان قضایی گلستان افزود: تلاش کادر درمان که نفس به نفس بیماران کرونایی جان خود را به خطر انداخته اند، بسیار فداکارانه و ارزشمند است.

 

وی با اشاره به دستور فرماندهی معظم کل قوا به نیروهای مسلح برای مبارزه با ویروس منحوس کرونا، گفت: با این اتفاق انسجام مدیریتی و تجهیزاتی خوبی بین وزارت بهداشت و نیروهای مسلح ایجاد شده است.

 

حجت الاسلام زارعی تصریح کرد: هدف از ورود نیروهای مسلح به این عرصه کاملا متفاوت و خارج از وظیفه ذاتی، چیزی جز خدمت رسانی به مردم نیست.

 

به گفته وی، دیدگاه فرماندهی معظم کل قوا در بکارگیری نیروهای مسلح برای حل بحران ها، هویت دینی و ملی نیروهای مسلح  را نمایان تر کرده است.

 

رئیس سازمان قضایی گلستان با تاکید براینکه حس نوعدوستی و وطن پرستی از نیروهای مسلح جدا نشدنی است، گفت: نیروهای مسلح در جریان مقابله با شیوع ویروس کرونا کارنامه بسیار خوبی از خود بجا گذاشته اند.

 

وی بیان داشت: ایثارگری‌ها و رشادت‌های نیروهای مسلح، قوت قلب مردم شریف، کادر درمان و بیماران کرونایی است.

 

حجت الاسلام  زارعی گفت: بدون حضور نیروهای مسلح در این میدان شاهد وضعیت به مراتب بحرانی تری در کشور بودیم.

 

وی با بیان اینکه شهدای مدافع سلامت نزد خدا از اجر و پاداش بسیاری برخوردار هستند، خاطر نشان کرد: با تاکید دین مبین اسلام بر حفظ جان انسان ها، عنوان مدافع سلامت در برگیرنده مفاهیم بلند دینی و انسانی است.

 

حجت الاسلام زارعی تاکید کرد: شهدای مدافع سلامت در عرصه مبارزه مستقیم با ویروس منحوس کرونا، تجسم واقعی ایثار و ازخودگذشتگی  برای حیات بخشیدن به دیگران هستند.

 

وی اظهار داشت: امسال به برکت شهدای مدافع سلامت، روز پرستار رنگ و بوی معنوی خاصی در مراکز درمانی و بین مردم خواهد داشت.

 

رئیس سازمان قضایی گلستان گفت: این شهدا در امتداد خون شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم آل الله و امنیت کشور به مقام قرب الهی دست یافتند.

 

به گفته وی، مسیر جهاد فی سبیل الله پایان ندارد و فقط بنا به اقتضا نوع مجاهدت تغییر پیدا می کند.

 

حجت الاسلام زارعی با بیان اینکه امسال نحوه تکریم از پرستاران و کادر درمان باید کاملا متفاوت باشد، گفت: در شرایط فعلی رعایت پرو تکل های بهداشتی بهترین تکریم برای پرستاران و کادر درمان است.

 

وی تاکید کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک منجر به کاهش آمار مبتلایان و کاستن حجم کاری کادر درمان خواهد شد.

 

رئیس سازمان قضایی گلستان خاطرنشان کرد: حساسیت عمومی نسبت به خطرات و پیچیدگی ویروس کرونا از نکات مهم در جلوگیری از شیوع ویروس کروناست.

 

به گفته وی، اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف کاهش روند مبتلایان بسیار ضروری و مهم است.

 

در این دیدار با اهداء لوح تقدیر و هدیه از صبر و استقامت خانواده شهید مدافع سلامت مسلم سهیلی فر تقدیر شد.

 

گفتنی است، این شهید والا مقام جمعی دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بود که در شهریور ماه سال جاری در راه مبارزه با ویروس منحوس کرونا به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

 

کد خبر 1006305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha