کویت میزبان کنفرانس بین المللی «اپیدمی در تمدن اسلامی و راه های مقابله با آنها»

کنفرانس بین المللی «اپیدمی در تمدن اسلامی و راه های مقابله با آنها» به صورت مجازی در کویت برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الشرق، فعالیت های کنفرانس سالانه سازمان اسلامی علوم پزشکی در کویت با عنوان «اپیدمی در تمدن اسلامی و راه های مقابله با آنها» با مشارکت گروهی از فقها، مشاوران، پزشکان، داروسازان، اقتصاددانان کشورهای مختلف جهان اسلامی روز جمعه (پنجم دی 1399) برگزار می شود.

 

این کنفرانس دو روزه در شش نشست علمی برگزار می شود که شامل 25 پژوهش علمی است. در این کنفرانس دیدگاه فقه اسلامی درباره همه جنبه های بیماری های اپیدمی در فقه و تمدن اسلامی و پیامدهای مختلف اپیدمی و بیمارهای روانی بررسی می شود.

 

شرکت کنندگان در این کنفرانس بین المللی مطالب دانشمندان مسلمان درباره اپیدمی و پیامدهای آن بر خانواده و جامعه، فساد زمان شیوع بیماری و نقض اخلاق در مشاغل بهداشتی و سوء استفاده از قدرت با هدف دستیابی به منافع شخصی به دلیل گسترش سرقت، رشوه، اخاذی و داروهای تقلبی که جان هزاران نفر را می گیرد، را بررسی می کنند.

 

در این کنفرانس راه‌های پیشگیری از ویروس کرونا و انواع مختلف واکسیناسیون ها و نظرات فقها در این زمینه، پیامدهای اقتصادی این ویروس و دیدگاه اسلام به این پیامدها و برخورد با آنها از منظر فقهی بررسی خواهد شد.

کد خبر 1006329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha