۵۰۵ برگزیده دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی معرفی شدند

حجت الاسلام سبزیان با بیان اینکه بیش از ۱۲۷ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده اند، گفت: ۵۰۵ برگزیده دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از استان خراسان رضوی معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «علی اکبر سبزیان» در جمع خبرنگاران در خصوص برگزیدگان دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی بیان کرد: همزمان با ایام میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار اختتامیه دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح ملی برگزیار شد و برگزیدگان مرحله شهرستانی دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی معرفی شدند.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه بیش از ۱۲۷ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده اند؛ گفت: بیشترین مشارکت در این جشنواره فرهنگی و مذهبی مربوط به استان ما بوده است.

 

حجت الاسلام سبزیان با اشاره به اسامی برگزیدگان خراسان رضوی بیان کرد: علی شکری، در بخش خانوادگی و مهر آفرین ملانوروزی پویش کودک و مائده سادات ابویسانی، در بخش نقاشی نوجوان و مهدیار رزمخواه و امیر علی رزمخواه نیز در بخش پویش گروهی کودک حائز رتبه های برتر شدند.

 

وی ادامه داد: برگزیدگان دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از استان خراسان رضوی و در مرحله شهرستانی نیز که با مشارکت یک میلیون و ۳۰۶ هزار شرکت کننده از سراسر کشور و مشارکت بیش از 127هزار نفر از استان خراسان رضوی به عنوان بیشترین مشارکت در سطح استانها همراه بود از استان خراسان رضوی با معرفی 505 نفر از برگزیدگان در سه بخش «فردی»، «گروهی»، «خانوادگی» معرفی شدند.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: در بخش فردی 470برگزیده و در بخش خانوادگی نیز 35 نفر از شرکت کنندگان در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از استان خراسان رضوی تقدیر شدند.

 

وی ادامه داد: در مجموع در این جشنواره در بخش فردی 337 نفردر قالب چهارگزینه ای بزرگسال،72نفر در قالب چهارگزینه ای نوجوان،28 نفر در بخش نقاشی کودک،نفر در بخش14نقاشی نوجوان،12نفر در بخش پویش کودک،5نفر در بخش پویش نوجوان و1 نفر در بخش پویش بزرگسال و در بخش گروهی نیز 1پویش گروهی نوجوان برگزیده و در مجموع 408میلیون و 500هزار ریال تومان کارت هدیه دریافت کردند.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی به تقدیر از 35 نفر از شرکت کنندگان در این جشنواره از استان خراسان رضوی در قالب خانواده های 2نفره،خانواده 3نفره، خانواده 4نفره و خانواده 5نفره به بالا و اهدای 88میلیون ریال جایزه به این افراد خبر داد.

 

حجت الاسلام سبزیان ادامه داد: در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، در رده «کودک» کتاب‌های «گنبد خورشید» نوشته معصومه مهری ، «زندگی حضرت معصومه سلام‌الله علیها» نوشته سید محمد مهاجرانی و «ده قصه از امام هادی علیه‌السلام برای بچه‌ها» نوشته جعفر ابراهیمی و در در رده سنی «نوجوان» «ستاره من: چهل قصه از زندگی امام رضا علیه‌السلام» نوشته ناصر نادری ، «نشانه‌ها : قصه‌هایی از زندگی امام رضا علیه‌السلام» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی به عنوان اثرات برتر معرفی شدند

 

وی ادامه داد: «مژده گل: داستان هایی از زندگی امام هادی علیه‌السلام» نوشته محمود پوروهاب، در رده سنی «جوان و بزرگسال» شش کتاب «امام رضا علیه‌السلام (تاریخ و سیره)» نوشته محمد باقر پورامینی ، «امام رضا علیه‌السلام و ایران» نوشته سید حسین حر، «برمدار آفتاب: ترسیم زندگی بر مدار حیات رضوی» نوشته محمدحسین پورامینی ، «شاهچراغ علیه السلام» نوشته جلیل عرفان‌منش و «خورشید رهنمای: پژوهشی در زندگانی و سیره امام هادی علیه‌السلام» نوشته ابوالفضل هادی‌منش و «حکمت‌های نقوی: ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام هادی علیه‌السلام» نوشته جواد محدثی هم از دیگر آثار برتر معرفی شده است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به بیشترین همراهی و مشارکت در استان خراسان رضوی در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از مردم ولایت مدار و فرهنگ دوست استان در استقبال از دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تقدیر کرد.

کد خبر 1006338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha