۳۴ هزار تن بذر گواهی شده گندم در گلستان توزیع شد

مهقانی گفت: در سال زراعی جدید ۳۴ هزار تن بذر گندم گواهی شده استحصال و در اختیار کشاورزان گلستانی قرار گرفت.

«علی اکبر مهقانی نوده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: 33 هزار و 246 تن بذر گواهی شده در  سال گذشته استحصال کردیم که از این میزان  22 هزار تن به فروش رسید و نزدیک به 9 هزار تن گندم بوجاری شده را به سیلوهای گندم تحویل دادیم تا آرد شود.

 

مدیر زراعت جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: امسال بالغ بر 32  هزار تن بذر گواهی شده استحصال و تحویل کشاورزان شد و با توجه به افزایش تقاضای کشاورزان پنج هزار تن دیگر نیز به این ظرفیت افزوده شد و تاکنون بیش از 34 هزار تن بذر گندم به کشاورزان تحویل داده شده است.

 

مهقانی بابیان اینکه برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای تولید بذر یک دوره پنج ساله است، بیان کرد: افزایش میزان توزیع بذر گواهی شده در استان گلستان بین کشاورزان باعث شد که ضریب نفوذ بذرهای جهاد کشاورزی از 35 درصد به 58 درصد افزایش پیدا کند.

 

وی گفت: امسال نسبت به سال گذشته به دلیل عدم بارش مناسب در شرق گلستان شرایط برای کشت محصول کلزا و جو خوب نبود و این مهم منجر به افزایش تقاضای کشاورزان برای کشت گندم شد.

 

مدیر زراعت جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد: از سویی قیمت بذر گندم گواهی شده جهاد کشاورزی کمتر از قیمت گندم در بازار آزاد بود و این مهم منجر شد که کشاورزان بذرهای خودمصرفی را در بازار آزاد عرضه کنند و درصدد دریافت بذرگواهی شده جهاد کشاورزی باشند.

 

کد خبر 1006405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha