فداکاری پرستاران تداعی عملکرد حماسه های دفاع مقدس است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه فداکاری پرستاران در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا تداعی دوران حماسه های دفاع مقدس است، گفت: جامعه پرستاران استان زینب گونه در شرایط بحران کنونی جامعه در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان ایلام، در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از پرستاران و کادر درمان استان به مناسبت گرامیداشت روز پرستار، اظهار کرد:  جامعه پرستاران استان زینب گونه در شرایط بحران کنونی جامعه در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا هستند و امروز بیش از گذشته سختی ها و فداکاری هایشان مورد ستایش جامعه است.

 

وی افزود: در شرایط طاقت فرسای کاری با روحیه‌ای برگرفته از ویژگی‌های والای بانوی استقامت و شکیبایی،  حضرت زینب(س) تلاش می‌کنند آلام بیماران را با فداکاری و حس انسان دوستی کاهش دهند و امید به زندگی را به آنان بازگردانند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار  با بیان اینکه پرستاران در ایام مبارزه با ویروس کرونا در خط مقدم خطر بودند، گفت: فداکاری پرستاران تجدید عملکرد حماسه های دفاع مقدس است، که دقیقا شرایط جبهه را تکرار کردند، آنها با حضور در میدان نبرد با ویروس کرونا از جانشان مایه گذاشتند و ایثار کردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان سختی های کار پرستاری و برخورد با بیماران، تصریح کرد: بعضی کارها تعطیلی بردار نیست و شخص همواره باید آماده خدمت رسانی باشد. پرستاری، از جمله این حرفه هاست.

 

وی در ادامه تصریح کرد: پرستاران، با گذشت از خانه و فرزندان خود، در سنگر سلامت و مجاهدانه برای رضای خدا به بیماران به ویژه بیماران کرونایی خدمت میکنند ، اما برخورد بیمار با پرستار گاهی با تندی و پرخاش همراه است، که تحمل آن سخت است و صبر بسیار طلب می کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از پرستاران، خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز قدردادن زحمات پرستاران و کادر درمانی می باشد.

 

وی با بیان اینکه مراقبت از سلامت و حیات انسان ها در آموزه های دینی کاری از جنس تلاش انبیاست، افزود: بیانات اخیر رهبری موجبات دیده شدن زحمات پرستاران و کادر درمان را بیش از پیش فراهم نمود

 

حجت الاسلام کریمی تبار  ابراز کرد:  بدون تردید جامعه پرستاری، با مشکلات فراوان معیشتی، استخدامی و آموزشی روبرو است که  رسیدگی به مطالبات و اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و جدیت در استخدام پرستاران در بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار داشت.

 

امام جمعه ایلام در پایان  با قدردانی از زحمات و تلاش های بی وقفه پرستاران و کادر درمان استان به خصوص در ایام مبارزه با بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: این آزمون سنگین مایه سرافرازی جامعه پزشکی و پرستاران کشور بود، به ارواح پاک شهدای سلامت درود میفرستم و از درگاه با عظمت پروردگار هستی بخش برای این قشر تلاشگر و بی ادعا آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون دارم

کد خبر 1006447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha