واکنش حماس به شهادت یک جوان فلسطینی در «باب حطه» مسجدالاقصی

جنبش حماس تاکید کرد که شهادت یک جوان فلسطینی در باب حطه مسجدالاقصی، بیانگر شجاعت فلسطینی ها در برابر اقدامات اشغالگران صهیونیستی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «المیادین»، یک جوان فلسطینی با شلیک تیر از سوی پلیس رژیم صهیونیستی در ورودی باب حطه مسجدالاقصی به شهادت رسید.

 

رسانه های اسرائیلی به نقل از این پلیس مدعی شدند که وی یک تفنگ در دست داشته است و قصد داشته به یکی از عناصر ما شلیک کند.

 

بنابراین گزارش، صدای شلیک گلوله در ورودی مسجدالاقصی شنیده شد و این جوان فلسطینی به شهادت رسید.

 

نظامیان رژیم صهیونیستی در ورودی های شهرک قدیمی قدس منتهی به مسجدالاقصی موانع آهنی قرار داده و از ورود و خروج فلسطینی ها در این منطقه جلوگیری کردند.

 

همچنین نظامیان رژیم صهیونیستی به محض وقوع این حمله، درهای مسجدالاقصی را نیز بستند.

 

رسانه های اسرائیلی از سویی دیگر مدعی شده اند که این جوان فلسطینی مجروح شده و دچار جراحت خفیف شده است، این درحالی است یک فیلم ویدیویی از حمله نظامیان صهیونیستی به نمازگزاران در مسجدالاقصی و بازداشت یکی از جوانان فلسطینی منتشر شده است و در شبکه های اجتماعی تصاویر آن نیز منتشر شده است.

 

جنبش حماس عملیات باب حطه را قهرمانانه خواند و به اهالی قباطیه و جنین و قسام این شهادت را که در دفاع از مسجدالاقصی صورت گرفته است، تبریک و تسلیت گفت.

 

حماس تاکید کرد: شهادت این جوان فلسطینی در باب حطه پیامی به شهرک نشینان است که  به مسجدالاقصی حمله می کنند و تلاش دارند، آیین تلمودی در این مکان مقدس انجام دهند.

 

حماس به رژیم صهیونیستی نسبت به حمله هب مسجدالاقصی هشدار داد و گفت: ملت فلسطین آماده پاسخگویی به دشمنی این رژیم است.

 

وی تاکید کرد: این عملیات پیامی به کسانی است که با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی حقوق ومملت فلسطین را زیر پا می گذارند و حرمت مسجدالاقصی را نگه نمی دارند.

کد خبر 1006461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha