بنیاد علمی و فرهنگی پرستاری دکتر مداح افتتاح شد

مراسم بزرگداشت دکتر مداح همزمان با افتتاح بنیاد علمی و فرهنگی پرستاری استاد مداح؛ مادر پرستاری ایران در دانشکده پرستاری و مامایی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان: مراسم بزرگداشت دکتر «سادات باقر مداح» به همراه افتتاح بنیاد علمی و فرهنگی پرستاری مداح در دانشکده پرستاری و مامایی تهران با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت، رییس دانشکده پرستاری و مامایی تهران، معاونان سازمان نظام پرستاری و اساتید پرستاری برگزار شد.
 
دکتر مریم حضرتی، معاون پرستاری وزارت بهداشت نیز در آیین بزرگداشت مقام اساتید و پیشکسوتان پرستاری گفت: در ششمین روز از هفته پرستار در سال جهانی پرستار هستیم و مفتخریم که روز پرستار در چنین روزی است.
 
وی ادامه داد: امروزه اگر پرستاری ایران در نقطه ای است که می درخشد به دلیل رنج پیشکسوتان پرستاری همچون دکتر مداح است. استاد مداح، راهنما و مرشد پرستاری است و یکی از شخصیت های بارز این استاد، اخلاص در کارهاست. جا دارد در این مراسم از بزرگان پرستاری و پیشکسوتان این عرصه تقدیر و تشکر کنم؛ این مراسم به پاس قدردانی از پیشکسوتان پرستاری و مادر پرستاری ایران برگزار شده است.
 
وی ادامه داد: بنیاد علمی فرهنگی مداح یک بنیاد غیر دولتی و غیر سیاسی است که با هدف توسعه پرستاری، افزایش کیفیت خدمات پرستاری، تدوین تاریخ شفاهی و مکتوب و ستایش از پیشکسوتان پرستاری تشکیل شده است.
 
دکتر حضرتی افزود: این بنیاد در جهت تعیین الگوی پرستاری و حمایت از پرستاران و دانشجویان گام برمی دارد. انجام کار پژوهشی از دیگر فعالیت های این بنیاد است. از پرستاران درخواست داریم عضو این بنیاد شوند و به موفقیت آن کمک کنند.
 
احمد نجاتیان، معاون فنی، آموزش و پژوهش سازمان نظام پرستاری نیز در این مراسم ولات حضرت زینب(س) و روز پرستار را تبریک گفت و افزود: روز اول دی ماه به عنوان روز گرامیداشت پیشکسوت پرستاری نامگذاری شده است. در طی هفته پرستار از مقاومت و ایثار پرستاران صحبت شد و در این ایام شایسته است از پیشکسوتان پرستاری که آموزشگر حرفه پرستاری بودند تشکر کنیم . لذا مراسم افتتاح بنیاد علمی و فرهنگی دکتر مداح به پاس قدردانی و تجلیل از تلاش این پیشکسوت پرستاری برگذار شده است.
 
علیرضا نیکبخت، رییس دانشکده پرستاری و مامایی تهران نیز در این مراسم گفت: ۱۸ سال متوالی است که پرستاری جزو اصلی ترین حرفه ها دسته بندی می شود و نقش پرستاری در جهان بر همگان آشکار است.
 
وی افزود: دکتر مداح یک چهره ملی و متعلق به همگان است. تواضع، هیچ گاه از این استاد دور نمی شود و شایسته است پرستاران، پیشکسوتانی را همچون دکتر مداح را الگوی مقاومت و صبوری خودشان قرار دهند.
 
رییس دانشکده پرستاری و مامایی تهران ادامه داد: پرستاری چیزی جز مقاومت نیست و این مراقبت پرستاران است که بهبودی را به بیماران می دهد، شاخصه مراقبت را می توان در شخصیت دکتر مداح به وضوح دید.
 
در ادمه این نشست فریبا الدرازی، مشاور بین المللی پرستاری و مامایی سازمان بهداشت جهانی منطقه EMRO به صورت مجازی به مدعوین خیر مقدم گفت و افزود: باعث افتخار است که امروز در مراسم افتتاح بنیاد مداح به صورت مجازی حاضر هستم‌. دکتر مداح سالها تلاش کرد که پرستاری در ایران به نقطه مطلوبی برسد.
 
در ادامه این نشست دکتر سادات باقر مداح گفت: الگوی وزین برای پرستاران صبر و استقامت حضرت زینب (س) است. و پرستاران ایران در بحران ها نشان دادند که از ایثار و تلاش چیزی کم نمی گذارند. در حرفه پرستاری علاوه بر آموزش؛ مراقبت از بیمار نیز دارای اهمیت است و در کنار این مراقبت عشق و علاقه تاثیر گذار است. در واقع با عشق و علاقه می توان به علم و مهارت رسید.
 
مداح با اشاره به نقش پرستاری در جایگاه سلامت گفت: باید تلاش کنیم تا جایگاه پرستاری در نقش های تخصصی مشخص شود و نقش تخصصی پرستار در نظام سلامت جا بیفتد.
 
در پایان این نشست از سردیس دکتر مداح رونمایی شد و به پاس زحمات و قدردانی این پیشکسوت پرستاری، لوح تقدیر و هدایایی از طرف معاونت پرستاری وزارت بهداشت، سازمان نظام پرستاری و دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی به وی اهدا شد.
 

کد خبر 1006462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha