برداشت ۴۰۰ تن گوجه فرنگی در هر هکتار

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر با بیان اینکه کشاورزان بالغ بر ۵ هکتار از سطح گلخانه های خود را به کشت گوجه فرنگی اختصاص دادند،گفت: ۴۰۰ تن گوجه فرنگی در هر هکتار برداشت می شود.

«مجید فیاضی» در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت:  با آغاز فصل زمستان، برداشت گوجه فرنگی از گلخانه های ایرانشهر آغاز شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر یاداور شد: در این فصل با توجه به افزایش برودت دما در کشور دچار کمبود عرضه محصول گوجه فرنگی در بازار هستیم لذا با توصیه به کارشناسان جهاد کشاورزی، کشاورزان ایرانشهری بالغ بر 5 هکتار از سطح گلخانه های خود را به کشت گوجه فرنگی اختصاص دادند

 

فیاضی با اشاره به اینکه با عرضه این محصول از نوسان و افزایش قیمت کاذب آن می کاهد، گفت: افزایش تولید در واحد سطح، صرفه جویی در مصرف آب، افزایش کیفیت محصولات تولیدی و  امکان بازاریابی مناسب از مهمترین مزایای کشت گلخانه‌ای است.

 

وی با بیان اینکه برداشت گوجه فرنگی گلخانه ای ایرانشهر تا آخر اسفند ماه ادامه خواهد داشت، افزود: ایرانشهر یکی از مناطق حاصلخیر سیستان و بلوچستان است که در چهار فصل سال می توان از اراضی این شهرستان محصولات فصلی و غیر فصل برداشت کرد.

کد خبر 1006472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha