طرح‌های آبرسانی به ۳۸ روستای گیلان به بهره برداری رسید

زارع با اشاره به بهره‌برداری از طرح‌‌های آبرسانی به ۳۸ روستای استان گیلان گفت: این طرح‌۲ها با اعتباری بالغ بر ۲۶۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز (سه‌شنبه، ۲ دی ) در پویش «هر هفته الف- ب- ایران» که در ارتباط تصویری با «اردکانیان» ویزر نیرو در سالن الغدیر استانداری برگزار شد اظهارکرد: با در نظر داشتن جغرافیای خاص گیلان، این استان در برنامه‌های توسعه‌ای به عنوان قطب گردشگری و کشاورزی مورد توجه قرار دارد.

 



استاندار گیلان با بیان اینکه گیلان از استان‌های متراکم کشور است گفت: با توجه به جمعیت ساکن در گیلان و جمعیت گردشگران استان، تهیه و اجرای برنامه‌های جامع در تمامی زمینه‌های توسعه‌ای برای این استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 


وی با اشاره به سکونت موقت غیربومیان در استان اذعان کرد: در سال‌های اخیر علاقه به ساخت و ساز در مناطق روستایی افزایش یافته و رشد جمعیتی قابل توجهی در این مناطق مشاهده می‌شود.

 



زارع تصریح کرد: چنانچه افزایش جمعیت با ایجاد زیرساخت‌های مناسب همراه نباشد منجر به توسعه پایدار نمی‌شود بر همین اساس ضروری‌ است برنامه ریزی صحیح و مناسبی به منظور توسعه پایدار صورت پذیرد.
 

استاندار گیلان مدیریت منابع آب را یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه بر شمرد و اظهارکرد: بر این اساس انجام مطالعات و تهیه طرح‌های جامع آبرسانی روستایی در نقاط مختلف استان گیلان، حائز اهمیت است.

 

وی ادامه داد: بهره‌برداری از طرح‌های برق‌رسانی، آب‌رسانی، فاضلاب و سدسازی در قالب پویش«هر هفته الف- ب - ایران» در گیلان و نقاط مختلف کشور حاکی از تلاش‌های نتیجه‌بخش آن هم در شرایط دشوار تحریم‌ها برای ارتقاء و بهبود شاخص‌های زندگی است.

 



زارع اظهار داشت: تداوم این پویش تا پایان دولت تدبیر و امید در اقصی نقاط کشور و انعکاس شایسته آن، امید را برای آینده‌ای بهتر در دل مردم  زنده می‌کند.

 



وی خاطر نشان ساخت: در هفته دهم این پویش طی سال گذشته ۱۰ طرح برق رسانی، یک سد لاستیکی در راستای استفاده بهینه از روان ‌آب‌ها و کمک به توسعه و بهبود کشاورزی منطقه و آبرسانی به ۱۵ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۶۶ میلیارد تومان در گیلان افتتاح شد.

 



زارع اضافه کرد: هم اکنون نیز در هفته سی و سوم پویش «هر هفته الف- ب- ایران» شاهد بهره‌برداری از طرح آبرسانی به ۳۸ روستای استان با اعتباری بالغ بر ۲۶۵ میلیارد ریال و همچنین افتتاح سه پروژه احداث پست، کابل تغذیه و توسعه فیبر در آستارا با اعتبار ۷۴۲ میلیارد ریال هستیم.

 



نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه با توجه به شاخص‌های رشد و توسعه در استان گیلان در دولت تدبیر و امید؛ تعداد روستاهای تحت پوشش از ابتدای آغاز به کار دولت تاکنون ۹ درصد رشد داشته است تصریح کرد: از یک هزار و ۵۷۵ روستا به یک هزار و ۷۱۳ روستا رسیده‌ایم، همچنین بهسازی تأسیسات آب آشامیدنی ۵۶ درصد رشد داشته و احداث خطوط انتقال آب نیز با رشد ۴۵ درصدی از ۲ هزار و ۸۵۶ کیلومتر، به چهار هزار و ۱۵۲ کیلومتر رسیده است.

 


وی ادامه داد: جمعیت قلمرو شهری با رشد ۱۴ و ۶۵ درصدی از یک میلیون و ۵۶۵ هزار نفر به یک میلیون و ۸۳۳ هزار نفر رسیده و حداکثر ظرفیت منابع تأمین آب نیز با ۳۰ درصد رشد در دولت تدبیر و امید همراه بوده است.

 


استاندار گیلان با اشاره به اینکه شرکت برق منطقه ای گیلان با ۱۰ نیروگاه بیش از دو هزار و ۸۵۲ مگاوات تولید دارد اذعان داشت: با ابتکار وزارت نیرو در خصوص ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی و تشکیل شرکت‌های یکپارچه در استان‌ها، رخدادهای خوبی در استفاده از تاسیسات مشترک و ارائه خدمات به روستانشینان شاهد هستیم که امیدواریم با توجه به پتانسیل های استان و نزدیکی شهرها به روستاها، در آینده نزدیک ضمن تداوم روند شکل گرفته، شاهد توسعه آن باشیم.

کد خبر 1006548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha