وضعیت اسرای فلسطینی در معرض ویروس کرونا

طبق گفته سخنگوی کمیسیون حمایت از حقوق اسرای فلسطینی، در مجموع ۱۴۰ زندانی سیاسی فلسطینی در زندانهای اسرائیل به ویروس کرونا ویروس جدید آلوده شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المسیره، طبق گفته سخنگوی کمیسیون حمایت از حقوق اسرای فلسطینی، در مجموع 140 زندانی سیاسی فلسطینی در زندانهای اسرائیل به ویروس کرونا ویروس جدید آلوده شده اند.

 

حسن عابد ربو در مصاحبه ای با رادیو صدای فلسطین ، که روز یکشنبه منتشر شد ، گفت که تعداد بازداشت شدگان فلسطینی مبتلا به عفونت ویروس کرونا مربوط به دوره از اوایل مارس سال جاری است که شیوع آن در سرزمین های اشغالی آغاز شده است.

 

این مقام فلسطینی از سازمان های بین المللی حقوق بشر خواست تا برای نجات جان زندانیان فلسطینی در چنین مقطع حساس مداخله کنند.

 

خبرگزاری WAFA به نقل از وی گفت: جامعه جهانی باید تحت كنوانسیون چهارم ژنو مسئولیت فشار بر اشغال اسرائیل را برای اطمینان از سلامتی ، سلامتی و ایمنی زندانیان فلسطینی را بر عهده بگیرد.

 

اظهارات این مقام فلسطینی بیش از یک ماه پس از آن بود که انجمن زندانیان فلسطینی (PPS) عفونت ویروس کرونا را در میان زندانیان فلسطینی در 123 قرار داد. PPS همچنین از وضعیت بهداشتی زندانیان ابراز نگرانی شدید کرد.

کد خبر 1006580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha