محبوبیت «مکرون» در میان فرانسوی ها در حال کاهش است

نتایج تحقیقات اخیر توسط موسسه افکار عمومی فرانسه نشان داد که ۶۰ درصد از مردم فرانسه از «امانوئل مکرون » ،رئیس جمهوری این کشور ناراضی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «trtworld»، نتایج تحقیقات اخیر توسط موسسه افکار عمومی فرانسه (IFOP) نشان داد که 60 درصد از مردم فرانسه از «امانوئل مکرون » ،رئیس جمهوری این کشور ناراضی هستند.

 

در گزارش منتشر شده از سوی این موسسه آمده است که محبوبیت مکرون در حال کاهش است.

 

بر اساس گزارش موسسه افکار عمومی فرانسه  که در نتیجه نظرسنجی از  یک هزار 936 نفر از افراد بالای 18 سال تهیه شده است محبوبیت رئیس جمهوری فرانسه در ماه سپتامبر کاهش 3 درصدی داشته و به 38 درصد رسیده است.

 

یکی از دلایل کاهش محبوبیت مکرون تصویب لایحه او علیه مسلمانان است که  انتقادات گسترده ای را علیه او در بر داشت.

 

این لایحه تحت عنوان مقابله با جدایی طلبی اسلامی جنجال های بسیاری را در فرانسه ایجاد کرد و موجب نارضایتی بسیاری از مسلمانان از رئیس جمهوری این کشور شد.

 

این لایحه بودجه بین المللی که به مساجد فرانسه می آید را تحت نظارت قرار می دهد ، آموزش در مساجد را محدود می کند و یک برنامه ویژه برای ائمه جماعات  فرانسوی ایجاد می کند.

 

در سخنرانی اوایل ماه اکتبر ، مکرون  طرح خود را برای به وجود آوردن اسلام روشنگرانه و یک انقلاب فرهنگی ارائه کرد و از نیروهای دولتی خواست تا اسلام را بازسازی کنند.

 

بسیاری از مسلمانان فرانسوی و ناظران خارجی ، این اقدام را تلاشی برای ایجاد اسلام فرانسوی و دخالت در عملکرد جامعه مسلمانان تلقی کردند.

کد خبر 1006621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha