لزوم توجه ویژه به شهرستان فریدونکنار در حوزه مبارزه با موادمخدر

حسین زادگان با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر مختص یک ارگان نیست و همه دستگاه ها باید پای کار باشند، گفت: همه دستگاه ها مکلف به اقدام موثر و فوق العاده برای تغییر شرایط در شهرستان فریدونکنار هستند تا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در این شهرستان باشیم .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «احمد حسین زادگان» امروز(2دی) در جلسه شورا ی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران که در قالب ویدئو کنفرانس و با حضور فرمانداران شهرستان های استان برگزار شد، موضوعات طلاق ، حاشیه نشینی ، مناطق آسیب زا و مواد مخدر را از جمله اولویت های مهم بروز و ظهور آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت : باید تلاش کنیم تا سمن های این حوزه نیز فعال شده و توسعه یابند .

 

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران به وضعیت مرگ و میر حوزه مواد مخدر مطابق گزارش مدیر کل پزشکی قانونی استان اشاره کرد و افزود : باید کارگروه ویژه و کمیته ای با مشارکت نمایندگان کلینیک ها، بهزیستی، علوم پزشکی و اداره پزشکی قانون تشکیل و دلایل مرگ و میر معتادان را شناسایی و برای کاهش مرگ و میر برنامه ارائه نمایند .

 

استاندار مازندران از شهرستان فریدونکنار به عنوان شهرستان کمتر توسعه یافته یاد کرد و ادامه داد: اجرای اقدامات اساسی و اثرگذار برای ارتقای شاخص های اجتماعی و اقتصادی در این شهرستان مورد توجه باشد.

 

وی اضافه کرد : همه دستگاه ها مکلف به اقدام موثر و فوق العاده برای تغییر شرایط در این شهرستان هستند و ضرورت دارد تا منابع و تکالیف تعریف و با بسیج امکانات و دربازه زمانی کوتاه شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای شاخص های اقتصادی در این شهرستان باشیم .

 

حسین زادگان در ادامه ضمن قدردانی از تلاش و همکاری فرمانداران تعداد از شهرستان ها به جهت برگزاری مستمر جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، برلزوم برگزاری منظم این جلسات در تمامی شهرستان ها تاکید کرد و گفت: فرمانداران با برگزاری کمی و کیفی جلسات شورا زمینه عملیاتی کردن آموزش ، پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را  فراهم نمایند.

 

وی خاطرنشان شد: با توجه به شرایط به وجود آمده متأثر از شیوع کرونا ، انتظار می رود موضوع پیشگیری و مبارزه با این پدیده شوم همچنان مورد توجه باشد تا مشکلی در این بخش بروز نکند.

 

*کشف بیش از ۴تن مواد مخدر در ۹ماهه اول سال جاری

«احمد مظفری» نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی در مورد وضعیت کشفیات مواد مخدر در استانف اظهار کرد: در 9 ماه گذشته با کشف بیش از 4 تن و 530 کیلو انواع مواد مخدر شاهد رشد 30 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان بوده ایم.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران افزود : در ارتباط با جرائم مواد مخدر نیز 8391 مرد و 2247 زن دستگیر شدند که از این تعداد 4844 نفر خرده فروش مواد مخدر بودند .

 

وی با اشاره به اجرای طرح یاریگران زندگی، استفاده از ظرفیت معلمان و ارتباط آنها با اولیا دانش آموزان جهت مبارزه با مواد مخدر را امری مهم دانست و گفت: تلاش داریم روش های مبارزه با مواد مخدر، به والدین دانش‌آموزان آموزش داده شود.

کد خبر 1006723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha