لزوم ایجاد پرواز مستقیم از شیراز به شهرهای مذهبی عراق

علوی گفت: ایجاد پرواز مستقیم از شیراز به عراق و به ویژه شهرهایی همچون نجف به شکل هفتگی باید مورد توجه قرار بگیرد و شهرداری های شیراز، کربلا و نجف در زمینه خواهر خواندگی، تبادل تجاری و گردشگر و ... اقدامات لازم را به انجام برسانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید مجتبی علوی»، امروز (سه شنبه 2 دی) در جلسه وبینار با سرکنسول ایران در نجف در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: اتاق بازرگانی فارس در گسترش روابط تجاری شهرهای نجف اشرف و شیراز نقش موثری داشته است.

مدیرکل فرهنگی معاونت گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس ادامه داد: شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع)، مقصد سفر زیارتی مطلوبی برای شیعیان و دوستداران اهل بیت (ع) در جهان است که می تواند مورد توجه مسئولان نجف و شیراز قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: لازم است تا از ظرفیت های مذهبی شهرهای مذهبی ایران و عراق برای توسعه گردشگری زیارتی میان 2 کشور استفاده شود و برنامه ریزی های مطلوبی به انجام برسد.

علوی با اشاره به سفر سالانه 300 تا 500 هزار گردشگر مذهبی از فارس به عراق عنوان کرد: استان فارس و شهرهای مذهبی عراق در حوزه های گردشگری مذهبی و زیارتی، تاریخی، فرهنگی، پزشکی و  سلامت، ورزشی و تجاری می توانند همکاری و برنامه ریزی مطلوبی داشته باشند.

وی ادامه داد: سفیران و نمایندگان عراق می توانند با ترویج و تبلیغ جایگاه شهرهای مذهبی استان فارس و شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در رسانه ها و محافل مختلف، زمینه افزایش سفر گردشگران مذهبی به این مقصد غنی را فراهم کنند.

علوی اضافه کرد: ایجاد پرواز مستقیم از شیراز به عراق و به ویژه شهرهایی همچون نجف به شکل هفتگی باید مورد توجه قرار بگیرد و شهرداری های شیراز، کربلا و نجف در زمینه خواهر خواندگی، تبادل تجاری و گردشگر و ... اقدامات لازم را به انجام برسانند و تعامل اتاق های بازرگانی نجف و شیراز تقویت شود.

«حمید مکارم» نیز در این جلسه گفت: اعزام تیم های بازگانان و سرمایه گذاران نجف به استان فارس برای بازدید از ظرفیت های گردشگری استان فارس پیامدهای مطلوبی خواهد داشت که آمادگی این کار را داریم.

سرکنسول سفارت ایران در نجف اشرف تصریح کرد: انجام تبلیغات موثر موجب تقویت ارتباط 2 کشور ایران و عراق می شود زیرا باعث اطلاع رسانی مطلوب به مردم درباره ظرفیت های موجود در 2 کشور خواهد شد.

کد خبر 1006747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha