آزانس انرژی اتمی پاسخگوی درز اطلاعات هسته ای ایران باشد

تهرانی قائم در دیدار با کنسول سیاسی سفارت کره گفت: آزانس انرژی اتمی پاسخگوی درز اطلاعات هسته ای ایران باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، «مهدی تهرانی قائم» در دیدار کیم چول کنسول سیاسی سفارت کره در ایران با اشاره به شهادت شهید فخری زاده، اظهار داشت:  اعتقاد ما این است که همیشه ترور شخصیت ها و شهادت دانشمندان و بزرگان ما بر خلاف نیتی که غرب از این موضوع داشته مسیر رشد بیشتری را باز می‌کند، یعنی نه تنها موجب توقف حرکت ما نمی شود، بلکه باعث شکوفایی هم می شود و به اصطلاح خون این شهیدان باعث ایجاد یک برکت جدید می شود که تا سال های سال حتی ثمره اش از تلاش هایی که خود آن شهید در دوران زندگیش انجام می داده بیشتر و بالاتر خواهد بود.

 

مقام معاونت بین الملل حزب موتلفه اسلامی  افزود: نکته دیگر این است که این سخیف ترین نوع حرکت کشورهای استعماری است. در رابطه با یک کشوری که با توان علمی خودش به نیرومندی و توانی رسیده و اکتشافی انجام داده چقدر باید پلیدی وجود داشته باشد که آن دانشمند را مورد هدف قرار دهند یعنی موضوعات سیاسی را بیاورند در سطح ترور کسانی که کار علمی، تحقیقاتی، لابراتواری و آزمایشگاهی انجام می دهند، آنها را شناسایی کنند و شهید نمایند.

 

قائم مقام معاونت بین الملل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: این نشان می‌دهد که چقدر غرب و کشورهای غربی غیر قابل اعتماد هستند که حتی نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی اعلام کرده که اطلاعاتی که ما در اختیار آژانس قرار می دهیم از آژانس درز می‌کند.

 

تهرانی تصریح کرد:  قبل از این که حتی اعضای شورای حکام گزارشات را مطالعه کنند، نامه‌ها سر از رسانه ها و خبرگزاری ها در می آورد یعنی این سیستم چقدر غیر قابل اعتماد است و کشورهای دنیا چطور می توانند خود را تحت این نظارت قرار دهند و اطلاعات دانشمندان خود را بدهند و دانشمندان ایشان دچار ترور شوند و اطلاعات ایشان هم در اختیار کشورهای غربی و سرویس های امنیتی کشورهای غربی قرار گیرد. این دیگر چه ارزشی برای نظامات بین الملل و قواعد حاکم بر دنیا باقی می‌گذارد وقتی اطلاعاتی که قرار است محرمانه باقی بماند از آنجا درز پیدا کند.

 

در این دیدار آقای کیم چول کنسول سیاسی سفارت کره در ایران نیز طی سخنانی ضمن محکوم کردن ترور شهید فخری زاده با انتقاد از درز اطلاعات هسته ای برخی کشورها از آژانس انرژی هسته‌ای، گفت:  ما نیز در گذشته با چنین موضوعی برخود داشتیم در دهه 90 که با آژانس درگیر مساله هسته ای در شبه جزیره کره بودیم تاکید کرده بودیم که گزارشاتی که به سازمان ارائه میشود در آنجا بصورت محرمانه بماند و سازمان در این اقبال مسئولیت دارد.

 

وی ادامه داد: اما متاسفانه گزارش‌های ارسالی به سازمان در اختیار آمریکا و سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای گروه 10 قرار داده می‌شود تا علیه ما اقداماتی همچون ترور شهید فخری زاده را انجام دهند.

 

کنسول سیاسی سفارت کره در ایران تصریح کرد: بارها با آژانس مکاتباتی انجام شده و به آنها تاکید کردیم که اگر ترور دانشمندان هسته‌ای ما ادامه یابد، قطعا از سازمان خارج خواهیم شد زیرا معتقدیم امنیت و منافع هر کشور که بر اساس منشور سازمان ملل باید تحقیق و تضمین شود.

 

چول به تصویب لغو تحریم ها از سوی مجلس ایران اشاره کرد و گفت: طرحی که اخیرا از سوی مجلس ایران مورد تصویب قرار گرفت را اقدامی مثبت و حق طلبانه دولت ایران حساب می کنم و دولت ما نیز همیشه از اقدامات و سیاست‌های ایران حمایت می کند.

 

کد خبر 1006748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha