کتابخانه‌ مسجد الزهرا رفسنجان جزو کتابخانه های فعال کشوری است

مسئول ساماندهی و شبکه سازی کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد استان‌ کرمان گفت: کتابخانه مسجد الزهرای رفسنجان‌ در بحران‌ کرونا با راه اندازی  نشست‌ هایی پیرامون کتاب، معرفی کتاب، مسابقه کتابخوانی و ... در فضای مجازی در زمره کتابخانه های فعال کشوری است.

علی مهدی خانی در حاشیه برگزاری کارگاه‌ آموزشی و توجیهی طرح ملی فهما و ایران‌ قوی برای بیش از ۴۰  نفر از مدیران‌ و مسئولان کانون‌ های مساجد شهرستان‌ رفسنجان در محل سالن‌ کنفرانس حوزه علمیه سفیران‌ هدایت‌ این شهر برگزار شد؛ در گفتگو با خبرنگار شبستان بیان‌ کرد: طرح‌ ملی ایران‌ قوی تحت عنوان فهما، با هدف شناسایی و توانمندسازی اعضای کانون‌ های مساجد صورت می گیرد که از هفته دفاع مقدس شروع شده و تا دهه‌ فجر ادامه دارد.

 

 

 

مسئول ساماندهی و شبکه سازی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان افزود: در این‌ مدت زمان‌ اعضای کانون های مساجد در سامانه ملی فهما وارد شده و طرح‌ ها و برنامه های خود را‌ جهت شرکت در رقابت‌ های ملی فهما بارگذاری و ثبت می کنند که با این‌ روند هم‌ بحث رقابت هم‌ استعدادیابی و نیز توانمندسازی مدیران‌ و اعضای کانون‌ ها شکل می گیرد.

 

 


وی با اشاره به اینکه در دهه فجر برترین های کشوری در این‌ بحث مورد تجلیل قرار می گیرند؛  ادامه داد: در استان‌ کرمان ۶۵۴ کانون‌ فرهنگی هنری مساجد وجود دارد که از این‌ تعداد ۹۴ کانون در شهرستان‌ رفسنجان فعالیت‌ دارند؛ ضمن‌ اینکه سال گذشته ۴ کانون فرهنگی هنری شهرستان‌ رفسنجان‌ از جمله کانون‌ فرهنگی هنری شهید عبداللهی در حوزه ایثار و شهادت رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص دادند.

 

 

مهدی خانی خاطرنشان کرد: دوره آموزشی برای مسئولان کانون‌ ها در طرح‌ ملی ایران‌ قوی و فهما اجرا‌ و نحوه ورود به سامانه ملی فهما و چگونگی ثبت اطلاعات در این‌ سامانه به اعضا آموزش داده می شود.

 

 

 

وی گفت: در بحث  طرح ملی ایران‌ قوی و فهما؛ در این سامانه ۳ شبستان ِ هنر، فرهنگ و نوآوری و ۱۲ رواق برنامه ریزی شده است؛ در شبستان هنر رواق های نمایش، سرود، فیلم و رواق ترنج‌ فعال است و اعضای کانون ها می توانند دستاوردهای خود در این زمینه ها بارگذاری کنند که در رواق ترنج‌ برنامه های مربوط به آثار هنرهای تجسمی باید ثبت شود؛ در بخش فرهنگ نیز علاقمندان و اعضای کانون ها می توانند فعالیت های شاخص خود‌ را در رواق های نور، کتاب، دانش، رسانه و رواق همدلی ثبت کنند.

 

 

کد خبر 1006769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha