ایجاد پویایی در فرهنگ و هنر فارس با برگزاری جشنواره کشوری «بهونه»

امید بخش گفت: شیوع کرونا گرچه منجر به مختل شدن و کاهش برخی فعالیت ها شد اما فرهنگ و هنر توانست پویایی خود را با اجرای برنامه های مختلف حفظ کند که نمونه آن برگزاری جشنواره «بهونه» بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی امیدبخش»، امروز (سه شنبه 2 دی) در آئین پایانی چهارمین دوره جشنواره کشوری «بهونه» با اشاره به اقدامات ارزشمند پرستاران گفت: پرستاران قهرمانان همیشه در صحنه هستند و در بحران کرونا ایثار و فداکاری فراوانی کرده اند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: شیوع کرونا گرچه منجر به مختل شدن و کاهش برخی فعالیت ها شد اما فرهنگ و هنر توانست پویایی خود را با اجرای برنامه های مختلف حفظ کند.

وی اضافه کرد: موسسه فرهنگی و هنری «بهونه» به مدیریت «سید علیرضا موسوی» با برگزاری جشنواره «بهونه» توانسته است باعث جنب و جوش در حوزه فرهنگ و هنر فارس شود.

«سید علیرضا موسوی» نیز با اشاره به آثار ارسالی به جشنواره «بهونه» گفت: 760 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و پس از انجام داوری، 42 اثر به داوری نهایی راه یافتند.

دبیر جشنواره «بهونه» افزود: هشت اثر از خارج از کشور در جشنواره «بهونه» شرکت کردند که نشان می دهد این جشنواره جهانی شده است.

وی با اعلام منتخبان این جشنواره گفت: در بخش دل نوشته منتقدین، «دنیا اسکندر زاده»، از تهران رتبه سوم، «معصومه سادات شاکری» از نیشابور رتبه دوم و «مجتبی صفدری» از رشت رتبه اول را کسب کردند.

موسوی ادامه داد: در دلنوشته داوران، «زهرا ایروانی» از نیشابور رتبه سوم، «مجتبی صفدری» از رشت رتبه دوم و «معصومه سادات شاکری» از نیشابور رتبه اول را از آن خود کردند.

وی اضافه کرد: در شعر داوری، «حسین علی کریمی نسب» از رشت رتبه سوم، «حمیدرضا دالوند» از شیراز رتبه دوم و «فاطمه صفایی فرد» و «میکاییل عوض زاده» از شیراز به صورت مشترک رتبه اول را اخذ کردند.

دبیر این جشنواره اعلام کرد: در شعر منتقدین، «میکاییل عوض زاده» از شیراز رتبه سوم، «مریم سهرابی» از ممسنی رتبه دوم و «محبوبه مهبودی» از زرقان رتبه اول را به خود اختصاص دادند.

خاطر نشان می شود، چهارمین دوره جشنواره کشوری تولیدات فرهنگی و هنری «بهونه» از بیست مهر و همزمان با یادروز «حافظ» در قالب شعر و دلنوشته و در زمینه های کرونا، کادر درمان و سلامت با رویکرد تقدیر از پرستاران و کادر درمان در تالار «حافظ» اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.

 
کد خبر 1006771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha