خیر فرهنگی مهمان سه شنبه‌های تکریم

خیر فرهنگی و مسجدساز مهمان این هفته برنامه سه شنبه‌های تکریم کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان تیران و کرون بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، برنامه سه شنبه های تکریم‌این هفته زمینه ساز تقدیر از خیر فرهنگی و مسجد ساز در تیران و کرون شد.

 

کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(علیه السلام) تیران در برنامه سه شنبه این هفته از «استاد حسن دادخواه» معمار قدیمی شهر و خیر کانون های فرهنگی و هنری و مساجد را برای تجلیل انتخاب کرد.

 

در این برنامه که مدیر مسئول و تعدادی از اعضای این کانون فرهنگی و هنری و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون حضور داشتند از اقدامات خداپسندانه این خیر تجلیل  و سپاس گزاری کردند.

این حرکت موجب معرفی خیرین و جهت دهی به کمک افراد خیرخواه برای کمک به فعالیت ها و جریان فرهنگی و هنری خواهد شد.

 

*نیاز جامعه به مشارکت اجتماعی

 

خیر فرهنگی و مسجد ساز تیران و کرون، با بیان اینکه عمران و آباداتی مسجد بر منطقه اثر می گذارد گفت: افراد جامعه هر کدام سهم خود را ایفا کنند و البته  تربیت افراد مسجدی اهمیت دارد.

 

«حسن دادخواه» خاطرنشان کرد: فعالیت های فرهنگی و تربیتی از نیازهای جامعه است که کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این حوزه نقش دارند.

 

وی اضافه کرد: همکاری خیرین، مشارکت جوانان و نوجوانان و میولان دولتی به فعالیت های کانون های مساجد و اثرگذاری آن ها کمک می کند و اگر هر کسی در عرصه های مختلف نقش خود را ایفا کند آنگاه نتایج آن متوجه جامعه خواهد شد.

*حوزه فرهنگ و هنر به کمک خیرین و واقفین نیاز دارد

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون،  در این نشست به همکاری و مساعدت خیرین اشاره کرد و گفت: حوزه فرهنگ و هنر جامعه به کمک خیرین، واقفین و نیک اندیشان برای توسعه مبانی اصیل در این عرصه است.

 

«اقبال صالحی» در این دیدار با بیان اینکه خدمات افراد موثر جامعه باید ارج گذاشته شود، اظهارداشت: کسانی که با نگاه جامع و دلسوزانه برای آبادانی هر منطقه قدم برمی دارند مشمول خیر و برکت خواهند بود ومردم نیز ارج می نهند.

 

وی ادامه داد: خیرین در حوزه فرهنگی باید بیستر وارد شوند و با شناسایی نیازهای این حوزه به پیشرفت کار و کاهش معضلات فرهنگی کمک کنند.

 

صالحی با بیان اینکه کاهش آسیب های اجتماعی و پیشرفت کار فرهنگی را به ضرورت سرمایه گذاری در این حوزه خواند و تصریح کرد: تربیت نیروهای جوان و متعهد، حمایت از نشر کتاب، حمایت از فعالان فرهنگی و هنری و توسعه مراکز فعال در این عرصه از جمله نیازهای فرهنگی و هنری است.

 

وی به برنامه سه شنبه های تکریم اشاره کرد و گفت: در قالب این برنامه از خانواده شهدا و ایثارگران، خیرین، چهره های فعال فرهنگی، علمی و هنری و افراد اثرگذار تجلیل و به مردم برای الگوسازی معرفی می شوند.

کد خبر 1006773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha