توسعه گردشگری در شیراز با نوسازی بافت تاریخی

اسکندرپور گفت: نوسازی بافت تاریخی موجب توسعه گردشگری شیراز به عنوان یک شهر تاریخی در عرصه جهانی و ملی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حیدر اسکندرپور»، امروز (سه شنبه 2 دی) در آئین امضای تفاهم نامه همکاری بین شهرداری شیراز و صندوق توسعه، احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی گفت: سرمایه گذاری در بافت تاریخی از اولویت های شهرداری شیراز است و موجب رونق و بازآفرینی در این بافت می شود.

شهردار شیراز ادامه داد: نوسازی بافت تاریخی موجب توسعه گردشگری شیراز به عنوان یک شهر تاریخی در عرصه جهانی و ملی می شود.

وی اضافه کرد: شهرداری شیراز با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس پروژه هایی برای احیای بافت تاریخی شیراز در دست انجام دارد.

اسکندرپور اعلام کرد: باز زنده سازی بازار «وکیل» شمالی، احیای سرای «روغنی»، سرای «گمرک» و تیمچه «احمدی» و پیاده راه «دروازه قرآن-دروازه اصفهان» از نمونه این پروژه ها است.

وی تصریح کرد: بازگشت ساکنان اصلی بافت تاریخی شیراز به این بافت کهن، موجب احیای این بافت ارزشمند می شود زیرا ساکنان اصلی بافت به آن تعلق خاطر دارند.

«هادی میرزائی» نیز در این آئین گفت: صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی کشور با هدف ایجاد گویایی، احیای بناها و ‌اماکن تاریخی و فرهنگی کشور را با همکاری سازمان هایی همچون شهرداری ها را مورد توجه قرار می دهد.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی کشور تاکید کرد: انعقاد این تفاهم‌نامه با شهرداری شیراز پیامدهای مطلوبی در احیای بافت تاریخی شیراز در پی خواهد داشت و موجب پیشگامی شهرداری شیراز در برخورداری از ردیف‌های تعیین شده در قانون‌ بودجه ۱۴۰۰ برای فعالیت در حوزه احیای بافت‌های تاریخی خواهد شد.

کد خبر 1006780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha