افزایش ازدواج و کاهش طلاق در بندر آستارا

لقمان از افزایش آمار اردواج و کاهش طلاق در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در شهرستان آستارا خبر داد.

«ابراهیم لقمان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا سوم دی روز ملی ثبت احوال را تبریک گفت و افزود: شعار امسال روز ملی ثبت احوال« ثبت احوال هوشمند، امنیت هویت در فضای مجازی، خدمات فراگیر» است.

 

رییس اداره ثبت احوال بندر آستارا با بیان اینکه نخستین شناسنامه در ایران در روز سوم دی ماه ۱۲۹۷ هجری خورشیدی به نام فاطمه ایرانی صادر شد، تصریح کرد: نخستین شناسنامه در شهرستان آستارا نیز در سی ام مرداد سال ۱۳۰۷ به نام خلیل ایزدیار صادر شد.

 

وی با اشاره به اینکه در ۹ ماه امسال ۸۲۰ نوزاد در این شهرستان متولد شده اند، گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش ولادت در بندر آستارا را شاهد هستیم.

 

لقمان با بیان اینکه در این مدت ۴۳۳ نفر در بندر آستارا فوت کرده اند، تصریح کرد: امسال آمار متوفیان در شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

 

رییس اداره ثبت احوال بندر آستارا به افزایش آمار ثبت ازدواج در سال جاری اشاره کرد و گفت: در ۹ ماه امسال ۴۷۸ مورد ازدواج در اداره ثبت احوال شهرستان آستارا به ثبت رسیده است.

 

رییس اداره ثبت احوال بندر آستارا افزود: آمار طلاق نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

 

وی با بیان اینکه در ۹ ماه امسال والدین بیشتر نام های امیرعلی، امیرحسین، ابوالفضل، علیسان را برای فرزاندان پسر خود انتخاب کردند، تصریح کرد: فاطمه، نازنین زهرا، زهرا و نورا بیشترین نام هایی بود که والدین برای فرزندان دختر خود انتخاب کردند.

 

لقمان مهلت قانونی جهت ثبت ولادت و صدور شناسنامه نوزاد را ۱۵ روز و مهلت قانونی جهت ثبت واقعه فوت و صدور گواهی وفات را ۱۰ روز دانست و خاطرنشان کرد: اگر در مدت تعیین‌شده این وقایع حیاتی ثبت نشوند پیگرد قانونی دارد.

کد خبر 1006825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha