۱۴ هزار مسجد الجزایر نماز جمعه و یومیه برگزار می کنند

وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر از اقامه نمازهای یومیه و نماز جمعه در ۱۴ هزار مسجد این کشور با رعایت شروط بهداشتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الاذاعه الجزائریه»، یوسف بلمهدی، وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر گفت: حدود 14 هزار مسجد در حال حاضر با رعایت پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نمازهای پنجگانه و نماز جمعه برگزار می کنند.

 

بلهمدی در خصوص ارزیابی این بخش از وزارتخانه در سال 2020 گفت: در نخستین مرحله با بازگشایی جزئی مساجد موافقت شد و در ابتدا درهای حدود چهار هزار مسجد به روی نمازگزاران گشود شد و امروز تعداد مساجدی که باز شده اند به چهار هزار مسجد می رسد.

 

وی اظهار کرد: همچنان مسئله بازگشایی تدریجی مساجد برای اقامه نماز جمعه را پیگیری می کند و مساجد برای بازگشایی باید تدابیر بهداشتی را رعایت کنند و از مسئولان مساجد امضا گرفته می شود.

 

یوسف بلهمدی در ادامه گفت: با شیوع ویروس کرونا در جهان، درهای مساجد الجزایر نیز به مدت پنج ماه بسته شد و و تنها اذان از بلندگوهای مساجد پخش می شد.

 

عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر در ماه آگوست اجازه داد اماکن عبادی، گردشگاه ها و اماکن استراحت شهروندان به صورت تدریجی گشوده شود.

 

در نخستین مرحله درهای مساجد بزرگ با ظرفیت دست کم هزار نمازگزار بازگشایی شد و نمازگزاران شروط بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کردند و از ماسک استفاده کردند.

کد خبر 1006868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha