نگاه فرهنگی  به مسایل نداریم/ تمامی بودجه های فرهنگی تخصیص نمی یابد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سهم ناچیز بخش فرهنگ در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: همان بودجه ای نیز که برای بخش فرهنگ پیش بینی و مصوب می شود، متاسفانه تخصیص داده نمی شود.

محمدرضا مبلغی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به بودجه بخش فرهنگ گفت: سهم بودجه فرهنگ از کل بودجه کشور در لایحه بودجه 1400, 1.6 درصد پیش بینی شده است که این سهم ناچیزی است و کم بودن بودجه فرهنگی قطعا مشکل زا خواهد بود.

 

 

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما معتقدیم هر کاری که قرار است انجام دهیم، باید با سبقه فرهنگی و لحاظ کردن جنبه فرهنگی آن باشد. این مسئله مهم است، صرف اینکه ما کاری را انجام دهیم در حالی که از فرهنگ مان جدا و دور باشیم، اهمیتی ندارد، مهم برای ما این است که آن کار با سبقه و جنبه فرهنگی آن انجام شود.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه این بی مهری همواره نسبت به بخش فرهنگ وجود داشته است و بودجه کمی برای بخش فرهنگ پیش بینی می شود البته همان بودجه ای نیز که مصوب می شود، تخصیص داده نمی شود.

 

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما نگاه فرهنگی به مسایل نداریم و یا اگر هم این نگاه وجود دارد، این قدر ضعیف است که فرهنگ را کنار گذاشته ایم، گفت: اگر قرار باشد در مسئله ای چیزی را فدا کنیم اولین مسئله ای که فدا می کنیم، فرهنگ است. آمادگی مان برای ذبح و حذف کردن بودجه فرهنگی همواره خوب بوده است؛ این ضعف ماست که این ضعف کشور را دچار مشکلات عدیده می کند.

 

وی اضافه کرد: کشورهایی که ما از آنها انتقاد می کنیم، اولویت اصلی شان توجه به مسایل فرهنگی است. بالاترین بودجه ها را به مسایل فرهنگی اختصاص می دهند چرا که معتقدند اگر  فرهنگ منسجم و تقویت شود، سایر امورشان نیز تقویت می شود.

 

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری مهمترین مسئله فرهنگ است. وقتی مسایل فرهنگی، تربیتی و معنوی ما حل شود و ما به آنها عنایت داشته باشیم مسایل اقتصادی و اجتماعی مان نیز قطعا سر و سامان می گیرد.

 

 

کد خبر 1006889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha