افزایش سرعت شناسایی بیماران در طرح شهید سلیمانی

کبیر گفت: در طرح شهید سلیمانی به دنبال تست تشخیص سریع کرونا رفتیم تا بتوانیم شرایط بیمار را سریع تر مشخص کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «ناهید جعفری» صبح امروز (چهارشنبه 3 دی) در نشست بامعاون وزیر و سخنگوی وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی با رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار کرد: چرخ مراقبت سلامت باید براساس استانداردهایی که داریم عمل کند.

 

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ادامه داد: آیا افراد جامعه که در ارتباط با بیماران هستند باید آگاهی لازم را از چرخه سلامت ارائه کنیم، در مراکز منتخب اگر فردی مراجعه می کند ترجیح می دهیم از تست پی.سی.آر استفاده کنیم ولی اگر چرخه سلامت انجام شود نیازی به انجام این آزمایش نیست.

 

کبیر بابیان اینکه در طرح شهید سلیمانی به دنبال تست تشخیص سریع کرونا رفتیم تا بتوانیم شرایط بیمار را سریع تر مشخص کنیم، گفت: شرکت های بیمه گر برای قرنطینه و نقاهتگاه ها هزینه 70 تا 80 درصدی هتلینگ را پیش بینی کردند.

 

وی افزود: 400 تا 450 تخت نقاهتگاهی در اسفند در گلستان ایجاد شد و بیشترین میزان بیماران در کمتر از 24 ساعت 70 نفر در این مراکز رسید و یعنی از نظر فرهنگی و حمایتی در این موضوعات باید اقدام کنیم.

 

وی یادآور شد: اگر بتوانیم در جامعه این فرهنگ را جا بیندازیم که افراد در خانه های خود ایزوله شوند بسیار خوب است ولی افرادی که خانه های کوچکتری دارند در این امر با مشکل رو به رو می شوند.

 

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان  متذکر شد: بسیج پیشنهاد داشت که سراهای شهرداری را به عنوان نقاهتگاه های محلی تبدیل کنیم ولی باز هم این اهتمام به این موضوع از نظر فرهنگی تفاوت هایی وجود دارد.

 

کبیر تاکید کرد: برخی افراد بیماری خود را پنهان می کنند چرا که در صورت بیان بیماری با محدودیت هایی رو به رو می شوند و نیاز است که در این زمینه فرهنگ سازی شود.

کد خبر 1006920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha